czwartek, 9 stycznia 2014

Sernik - Cheesecake






     Jeszcze nie spotkałam osoby, która nie lubi sernika. Przepisów na ten smakołyk jest cała masa. Ta wersja jest bardzo dietetyczna i delikatna. Robiłam ten sernik  na Nowy Rok.


Masa sernikowa

Składniki:
  • 1 kg sera homogenizowanego do wypieków (wiaderko)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 kubek jogurtu (340-350 g)
  • 1 szklanka cukru (jeśli lubisz słodszy dodaj więcej)
  • 4 jajka
  • 2 cukry  waniliowe lub 2 łyżeczki esencji waniliowej
  • łyżka masła
  • 2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej i cytrynowej
  • 1/3 potartej mrożonej pomarańczy
  • odrobina czerwonego barwnika (proszek)


Ciasto do sernika


Składniki:
  • szklanka mąki
  • 1/3 szklanki cukru
  • 1/2 kostki masła (100 g)
  • 1 jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli

Jak zrobić ciasto?

- zagnieć wszystkie składniki, z ciasta zrób kulę. owiń folią i włóż na 20 - 30 min. do lodówki
- wysmaruj formę i wysyp bułką tartą
- wyklej formę ciastem i włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 10 min.

Jak zrobić sernik?

- utrzyj jajka z cukrem na puszystą masę
- wymieszaj jogurt z mąką ziemniaczaną, dodaj do sera, wymieszaj
- połącz ser z masą jajeczną, dodaj roztopione masło
- dodaj wanilię, kandyzowane skórki i potartą pomarańczę, wymieszaj
- 3 łyżki masy serowej połącz z odrobiną barwnika a resztę masy wlej na kruche, podpieczone ciasto
- z różowej masy zrób na wierzchu sernika łyżeczką małe kleksy 
- weź patyczek i poprowadź - zaczynając od środka - dookoła różowych kleksów na serniku
- włóż sernik do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz 50-60 min.
- po ostygnięciu wyjmij z formy i udekoruj

Moja rada:

- udekorowałam sernik dookoła cukrem pudrem i kandyzowanymi wiśniami
- kiedy wyklejasz ciasto do formy, maczaj ręce w wodzie, aby się ciasto nie kleiło
- jeśli nie masz barwnika możesz do masy dodać trochę kakao

















19 komentarzy:

  1. Wygląda ślicznie...ech żebym tak się nie odchudzała

    OdpowiedzUsuń
  2. cudny! pięknie udekorowany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z ciast sernik jest jednym z moich ulubionych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O tak sernik to niebo w buzi, niektórzy mówią w gębie... Kolejny smakołyk, który uwielbiam. Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. bellissima!!!
    http://lafloppola.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  6. Dekoracja tego ciasta jest przepiękna:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dekoracją mnie kompletnie zaskoczyłaś.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny i pewnie pyszny, najchętniej to bym się wprosiła na kawałek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ładne wykonanie,wyglada apetycznie:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Hi! You have a nice blog and beautiful photo)

    Lets follow each other on GFC or/and G+? Write me if you agree)

    WELCOM TO THE WORLD OF FASHION, DIY AND TRAVEL!)

    WWW.CENTRALSTREET.COM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you, with pleasure,
      best regards

      Usuń
  11. Jak ja uwielbiam serniki. Ten śliczny i smakowity zjadłabym chętnie i to nie jeden kawałek.... Ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem z tych leworęcznych cukierników co tylko łatwe przepisy wybierają, więc ten sernik to dla mnie za wysokie loty... Ale lubię serniczki np. z brzoskwiniami (z pomarańczami nie jadłam) i byle bez rodzynek i maku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fantastycznie wygląda z tymi serduszkami, pyszny musiał być :)

    OdpowiedzUsuń
  14. ja niestety nie umiem piec takich pięknych tortów:)

    OdpowiedzUsuń
  15. oj, lubimy, lubimy, tylko takich pyszności piec nie umiemy, ale może krok po kroku spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  16. EDYTA GRABOWSKA26 stycznia 2014 21:57

    ja też niestety jestem na twojej diecie,szkoda ,ciasto wygląda rewelacja,po siódmym dniu będę go piekła ,pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)