środa, 9 października 2013

Ciasto bananowe - Banana cake








    Kiedy masz dojrzałe banany i nie wiesz co z nimi zrobić.... możesz upiec pyszne, szybkie ciasto bananowe. Wybornie smakuje z kubkiem mleka, z kawą zbożową, z powidłami lub konfiturą. Jest wilgotne i pachnie aromatem bananów. To takie domowe ciasto do przytulenia.


Składniki:
  • 250 g mąki
  • 1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 3 duże łyżki kakao
  • 3/4 szklanki cukru
  • 200 g masła
  • 3 jajka
  • 4 banany
  • 250 ml jogurtu
     
Utrzyj cukier z masłem na puszystą masę, dalej ucierając dodawaj jajka, masa powinna być gęsta i puszysta.
Rozgnieć widelcem banany, dodaj do masy, dodaj jogurt i delikatnie mieszaj.

Wsyp do miski wszystkie suche składniki i dodawaj do masy, delikatnie mieszaj aż wszystko się połączy.
Masę wlej do wysmarowanej i wysypanej bułką tartą lub mąką formy keksowej i piecz w temp. 190 stopni  50 - 60 min. Po około 10 min. ciasto wyjmij z formy i odwróć.



Moja rada:

  • ciasto możesz posypać cukrem pudrem lub zrobić polewę czekoladową. Możesz też do ciasta dodać pokruszoną gorzką czekoladę, warto jednak pamiętać o kaloriach :)
  • śmietanę zastąpiłam jogurtem naturalnym










17 komentarzy:

  1. uwielbiam zapach ciasta bananowego!

    OdpowiedzUsuń
  2. No to już wiem co robię w weekend ;) !

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak, ja też już mam pomysł na super prosty deser. Zapowiada się smakowicie. Dziękuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skorzystam z przepisu, bo mój mąż lubi takie ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Działają niesamowicie - nie trzeba cukru dodawać :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam, że nie miałam okazji jeść ciasta bananowego, a to dlatego, że ja jestem niczym małpa i banany mogłabym jeść, jeść i jeść, a zatem do ciasta niczego nie zastawię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobię, bardzo lubię banany w każdej postaci...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie robiłam jeszcze ciasta bananowego, a banany jadam. Skorzystam z przepisu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. A takiego ciasta nie robiłam. Biore przepis,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny przepis, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  11. taaaak chlebek bananowy, to jest to co tygryski lubią najbardziej:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba wykorzystam przepis, mam sporo bananów i właśnie zastanawiałam się, co z nimi zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi i wygląda pysznie. Na szczęście mam teraz dużo czasu na wypróbowywanie wszystkich pyszności:)
    Pozdrawiam i zapraszam na mojego bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  14. najlepsze w takim cieście jest to że jest wilgotne bardzo długo. Z takich samych składników i również z bananami piekę babeczki - ekstra sprawa - dzięki :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)