sobota, 24 maja 2014

Zupa szparagowo- ziemniaczana - Asparagus & potato soup






Chyba gdzieś tam we mnie jest zakorzeniona śląska dusza, która wynosi z domu to, że nie marnuje się jedzenia i prawie wszystko się wykorzystuje.  Tak też właśnie zrobiłam, ze szparagami i powstała naprawdę aromatyczna, pyszna zupa. Zobacz: http://mystylemyeveryday.blogspot.com/2014/05/szparagi-biae-i-zielone-green-and-white.html



Zupa szparagowo – ziemniaczana

Składniki
  • odłamane, twarde końce białych szparagów
  • obrane włókna ze szparagów
  • 3-4 ziemniaki
  • 1 cebula
  • ząbek czosnku
  • ½ szklanki śmietanki  12% z kartonika
  • szklanka mleka
  • łyżeczka masła
  • łyżeczka mąki
  • ½ soku z cytryny
  • sól do smaku
  • gałka muszkatowa


Jak zrobić zupę?

- z wywaru, który pozostał ze szparagów odlej 2 szklanki do reszty dodaj obrane włókna szparagów i odłamane końcówki, gotuj 20-30 min.
- do odlanego wywaru dodaj obrane i pokrojone ziemniak,i cebule i czosnek, gotuj do miękkości około 15 min.  a następnie zmiksuj w blenderze
- do garnka dodaj łyżeczkę masła  i kiedy się rozpuści dodaj mąkę, wymieszaj i ciągle mieszając dolewaj mleko, do całości dodaj zmiksowane ziemniaki z cebulą i czosnkiem, wymieszaj
- zmiksuj w blenderze ugotowane części szparagów, przelej je przez sitko i połącz z kremem z ziemniaków
- do zupy dodaj gałkę muszkatową , śmietankę, sól do smaku, sok z cytryny  i zagotuj


Moja rada:

- zostaw jeden ugotowany szparag i pokrój go w cienkie plasterki do zupy

- możesz dodaj również kilka grzanek
- jeśli jest taka potrzeba możesz dodać więcej mleka lub wody
- jeśli chcesz mieć bardzo dietetyczną zupę zamiast śmietanki dodaj mleko
















13 komentarzy:

  1. robię taką tyle, że bez cebuli, raz przynajmniej w roku, w maju, po prostu musi być na moim stole:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jeszcze takiej nie robiłam ale mam wielką ochotę na taką zupę :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też jeszcze takiej nie przygotowałam. Na pewno jest przepyszna. Miłego weekendu. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szparagi, niestety w Paragwaju po prostu ich nie ma... :-(

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana cudna zupka ,robie podobnie tez wykorzystuje do cna wszystko:) a nie marnowanie produktow i zywnosci jest zaleta i dowodem na gospodarnosc kucharza.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. musze przynac ze wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. co ja bym nie zrobila by zjesc taka zupke !!!! Czuje nostalgie do szparagow !

    OdpowiedzUsuń
  8. Też mam na dzisiaj taką pyszną zupę.Szparagi i truskawki,to aktualnie moje ulubione jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Narobiłaś nam ochoty na szparagi! :D
    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. இڿڰۣ-- இڿڰۣ--இڿڰۣ-- இڿڰۣ--
    ♥... Dzień piękny, pogodny .
    ♥... Słońce świeci na niebie .
    ♥... A ja wraz z tym słoneczkiem
    ♥... Ślę uśmiechy dla Ciebie.
    ♥... Serdecznie Cię pozdrawiam
    ♥... i dobry humorek zostawiam.
    இڿڰۣ-- இڿڰۣ--இڿڰۣ-- இڿڰۣ--
    ________ (¯`:´¯)⋰⋰⋰⋰⋰⋰

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda pycha, aż ślinka cieknie!
    Buziaczki kochana

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)