czwartek, 29 maja 2014

Czekoladowe babeczki z truskawkami - Chocolate cakes








     Nie można im się oprzeć. To jest deser na już, bo bardzo szybki i na jutro, bo w kilka chwil można je podgrzać i są tak samo dobre. Do tego jest bardzo prosty, szybki  i wykwintny. Wszystko co lubię i jeszcze czekolada.


Czekoladowe babeczki z truskawkami

Składniki:
  • 100 g masła 60 g cukru'
  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 2 jajka
  • 2 żółtka 30 g mąki
  • 2 łyżki brązowego cukru
  • 8-10 truskawek + 2 kostki gorzkiej czekolady

Jak zrobić babeczki?

- pokrój truskawki na ćwiartki, i dodaj do nich pokruszoną czekoladę, wymieszaj
- ubij jajka, żółtka i cukier na puszystą masę, dodaj mąkę i wymieszaj
- czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej razem z masłem, lekko przestudź
- dodawaj rozpuszczoną czekoladę z masłem do ciasta, wszystko delikatnie wymieszaj
- foremki do zapiekania wysmaruj masłem i wysyp brązowym cukrem
- foremki napełnij do połowy, dodaj do każdej foremki po kilka truskawek z czekoladą
- przykryj truskawki pozostałym ciastem
- włóż foremki do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 13-15 min.
- po wyjęciu obkrój dookoła nożem i podawaj gorące
- możesz dodać gałkę lodów


Moja rada:

- to bardzo szybki i wykwintny deser
- na drugi dzień można go odgrzać, wystarczy włożyć na 2 - 3 min. do nagrzanego do 180 stopni piekarnika











      Muszę jednak przyznać, że do zrobienia tego deseru zainspirował mnie deser z Pizza Hut. Po naprawdę dobrej pizzy zamówiłam deser, robię to wprawdzie rzadko ale za to uwielbiam smakować nowości. Deser pyszny, ale jeden wystarczy na dwie osoby. Moc czekolady jest ogromna.

       Już tyle razy robiłam różne warianty pizzy w domu, że muszę w końcu zrobić kilka postów.












19 komentarzy:

  1. Czekolada i truskawki to brzmi swietnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie babeczki jadłam u mojej córki. Są pyszne, oczywiście sama przygotowywała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam połączenie czekolady i truskawek!!!!
    Wyglądają PYCHA!!!!
    ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie, podgrzać przed podaniem, ja w ogóle muffinki lubię ciepłe i rzucam się na nie zaraz po lekkim przestudzeniu, chociaż mama mnie kiedyś ostrzegała, ze od ciepłego ciasta skrętu kiszek można dostać, ale to chyba bzdura, bo nigdy nic mi się nie stało.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojeju, a ja jestem dziwna, bo nie przepadam za czekoladowymi ciastkami :) :P

    OdpowiedzUsuń
  6. Ukazałaś nam dziś niebo :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Boski :) Truskawki i czekolada to wyjątkowo dobre połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. śliczne babeczki Ci wyszły:)

    OdpowiedzUsuń
  9. doskonała ciastkarka z Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobie;) Lubie takie przepisy;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiedziesz na pokuszenie, ale za to jakie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam czekoladowe słodkości i to połączenie gorzkiej czekolady z truskawką musi być bajeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. To może byc bardzo smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  14. cudenka ! Choc aktualnie jestem przejedzona roznymi specjalami po egzotycznej kuchni z jaka sie styknelam ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)