piątek, 2 maja 2014

Ziemniaki inaczej - Potatoes with apples







     To danie nabiera zupełnie innego charakteru, dlatego zachęcam Was do zrobienia. Świetny smak i lekkość tego dania pasuje do wielu dań mięsnych a nawet ryb. Ja je lubię jeść samo, wtedy dodatkowo na górę kładę łyżkę gęstego jogurtu.



Ziemniaki z jabłkami

Składniki:

  • 4-5 ziemniaków
  • 1-2 jabłka
  • łyżeczka masła
  • łyżeczka brązowego cukru
  • 2 - 3 gałązki pietruszki
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 1/2 cebuli
  • sól
  • 3 łyżki bardzo gęstego jogurtu

Jak zrobić danie?

- obrane jabłka pokrój w dużą kostkę
- dodaj do garnka 1-2 łyżki wody, brązowy cukier i duś jabłka do miękkości, około 2-3 min. (w razie potrzeby możesz dolać odrobinę wody)
- dodaj cebulę pokrojoną w piórka, łyżeczkę masła i wszystko zeszklij
- obrane ziemniaki ugotuj i rozdrobnij na pure, dodaj jogurt i wymieszaj
- dodaj do ziemniaków posiekane zioła i ugotowane jabłka z cebulą, dopraw solą, wymieszaj



Moja rada: 

- danie z powodzeniem może jeść mama karmiąca, dodaj tylko mniej cebuli i zrezygnuj z rozmarynu










Jadłospis dla Mam





14 komentarzy:

  1. Ziemniaczki bardzo lubię, jeżeli nie są zwykłym, ugotowanym dodatkiem do dania głównego, zwłaszcza podane tak pięknie, jak w tej "kwadratowej"salaterce. To salaterka przyciągnęła moją uwagę do przepisu :) To prawda, że je się oczami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie,pięknie podane danie.<3

    OdpowiedzUsuń
  3. Intrygujace :) jestem ciekawa smaku

    OdpowiedzUsuń
  4. takie ziemniaki z pewnością są pyszne, spróbuje :)

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Ziemniaki lubię pod każdą postacią, ale ten przepis to dla mnie nowość - na pewno wszyscy goście byliby zaskoczeni i o to chodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniamm pychotka muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham ziemniaki, muszę spróbować ich z jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ziemniaków w takiej postaci jeszcze nie jadłam, wygladają bardzo pysznie!
    Pozdrawiam kochana i dużo słoneczka życze na te majowe dni!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oooo, takich jeszcze nie jadłam, na pewno spróbuję:):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, coś nowego. Ciekawego. Zawsze to jakaś odmiana. Fantastyczny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. takie ziemniaczki to ja bym zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a ja własnie buszuję po necie w poszukiwaniu niebanalnych ziemniaczków :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie nowość,ale wyglada apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ziemniaczki lubię. Dzisiaj wypróbujemy ten przepis. Brakowało mi we Włoszech ziemniaczków. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)