piątek, 10 października 2014

Proste ciasto z gruszkami i Daninkami - Pear Cake






   







     Zostałam obdarowana pysznymi gruszkami. Nieco twardsze jeszcze mogą poczekać, a z tych bardzo dojrzałych zrobiłam proste i szybie. Zachęcam do wypróbowania przepisu ;)

       Dodatkowo do ciasta zrobiłam mus gruszkowo-cytrynowy, który komponuje się z ciastem jak babie lato z jesienią.


Ciasto z gruszkami

Składniki:
  • 150 g masła
  • 150 g cukru
  • 4 jajka
  • 200 g mąki
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 100 ml mleka
  • łyżeczka esencji waniliowej (nie musi być)
  • 4-5 gruszek


Jak zrobić ciasto?

- utrzyj masło z cukrem na puszystą masę 
- dodawaj do masy po jednym jajku, dalej ucierając
- przesiej mąkę z proszkiem do pieczenia i odrobiną soli
- dodawaj do masy na przemian mąkę i mleko lekko mieszając
- obierz gruszki, przetnij na połowę i wydrąż gniazda 
- ciasto wlej do wysmarowanej i wysypanej bułka tartą tortownicy
- na wierzchu ciasta połóż połówki gruszek
- posmaruj gruszki rozmąconym jajkiem z łyżeczką brązowego cukru 
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz 40 - 45 min.
- jeśli w trakcie pieczenia ciasto za bardzo się przyrumieni nakryj go folią


Składniki na mus:
  • 2-3 gruszki
  • sok z jednej cytryny
  • łyżka brązowego cukru
  • łyżeczka kardamonu
  • 1/2 łyżeczki cynamonu

Jak zrobić mus?

- obierz gruszki i pokrój w kostkę
- dodaj sok z cytryny i cukier, kardamon i cynamon
- gotuj około 15 min.
- zmiksuj gruszki blenderem i jeszcze raz zagotuj




























... a przy pieczeniu ciasta powstała kolejna bajeczka. Autorką rysunków i pomysłu jest czteroletnia Weronika.



Wspólne gotowanie -
z cyklu rodzinka Daninków piecze ciasto




































Lubicie gruszki i wspólne gotowanie? :)






20 komentarzy:

  1. Nie przepadam za gruszkami w cieście,
    ale Twoje ciasto jest takie apetyczne ,że aż u mnie przed monitorem pachnie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto wygląda na przepyszne. Kiedy mój syn był malutki wymyślałam podczas gotowania obiadu bajki o Klementynce... Kiedyś o tym napiszę. Miłego weekendu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis :) Naprawdę podoba mi się ♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste ciasto? Przecież ono uwodzi każdego, kto na nie popatrzy. Uwielbiam gruszki w cieście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytam po raz kolejny , tak , dopisałam gruszki do listy zakupów , będę piec jutro . Twoje przepisy zawsze mi wychodzą .
    Ale dziś rysunkówe Story uroda przebiło ciasto ;)
    U nas taka weekendowa tradycja , ze piekę coś z dziewczynkami

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszności :)
    pozdrawiam serdecznie;)) woman-with-class.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Największe brawa dla małej artystki! Kreatywna dziewczynka. Poza tym widać, że rysunki naprawdę robiła sama i to jest najwspanialsze. Brawo Weronika, czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coś dla ciała i dla ducha w tym przepisie dzięki rysunkom :D

      Usuń
  8. co za pychota!!! i fantastyczna rysunkowa historyjka :)))

    http://lamodalena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wygląda pysznie, podziel się! :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow jak to pysznie wygląda <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo apetycznie wygląda to ciasto:) I przepis też mi się bardzo podoba! Muszę zrobić, może dziś do popołudniowej herbatki...
    miłego weekendu kochana

    OdpowiedzUsuń
  12. Z ogromną chęcią spróbowałabym takiego ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciastem znów mnie kusisz.
    Wspólne gotowanie to znakomity pomysł, mnie też czasami młodszy wnuk pomaga, starszy nie wykazuje zainteresowania, zachęcam ale nie i już, może kiedyś...
    Pozdrawiam...i dodam jeszcze, że lubię gruszki...

    OdpowiedzUsuń
  14. Z chęcią bym spróbowała.. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)