niedziela, 8 grudnia 2013

Holenderskie gofry - Dutch waffles






    Dawno, dawno temu, jeszcze za czasów komuny, kiedy większość rzeczy się "zdobywało" moi rodzice kupili gofrownicę, która przetrwała. Przepisy na gofry były różne, a ja w starym zeszycie odgrzebałam jeden z ulubionych, który nazywa się gofry holenderskie. Nie wiem skąd taka nazwa, ale przepis jest dobry, bowiem gofry są smaczne i chrupiące.


Gofry holenderskie


Składniki:
  • 300 g mąki
  • 1/2 litra mleka
  • 75 g cukru 
  • szczypta soli
  • 100 g masła roztopionego
  • 2 jajka
  • łyżeczka proszku do pieczenia


Jak to zrobić?

- wszystkie składniki należy zmiksować w blenderze
- konsystencja powinna być taka jak na naleśniki
- nagrzaną gofrownicę posmaruj olejem,  nałóż ciasto i piecz na złoty kolor


Tym razem moje gofry zrobiłam ze śmietaną, pomelo i skarmelizowanymi mrożonymi malinami


Jak to zrobić?

- ubij 250 ml śmietanki 30 % na puszystą pianę
- obierz pomelo i podziel na mniejsze cząstki
- do 100-150 g  mrożonych malin dodaj 1 łyżkę cukru i gotuj tak długo aż powstanie gęsty syrop
- układaj składniki w dowolnych proporcjach na gofrach










17 komentarzy:

  1. Gofry to miłość z mojego dzieciństwa. Smak nieba!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale bym zjadła takiego gofra:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam gofrownicę i to taką profesjonalną,ale gofrów nie robiłem już dawno.Te są bardzo smakowite.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale kuchareczka z Ciebie! Nie kuś, nie kuś mówię ! W moim wieku,zjedzenie gofra, to kolejne ...niespodzianki wagowe, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. mi sie moja spalila wiec placze :((

    OdpowiedzUsuń
  6. Que maravilla de Waffles. Me encantan.
    Un besote.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gofry lubię w każdej postaci. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Gofry uwielbiam, sama poluje na gofrownice.Tu w UK jak sa to tylko takie malutkie.Musze sobie kupic w kraju,ponieważ uwielbiam;) Dzieki za przepis,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię co jakiś czas gofry dla dzieci:)
    Dzięki za przypomnienie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. normalnie nie mogę - dzisiaj snily mi sie gofry, a mi sie gofrownica spaliła. normalnie musze sobie kupic gofrownice :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne! a moja gofrownica leży zakurzona:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Hola Ava. Estos gofres deben estar maravillosos. Un bocado exquisito.
    Saludos

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię gofry z frużeliną :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Oooo kochana... gofry uwielbiam... Twoje tylko wołają, żeby je zjeść. Cudne. Ściskam kochana

    OdpowiedzUsuń
  15. ...pysznie wyglądają, ślinka cieknie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  16. ależ bym sobie takie wsunęła:d mmmm

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszności... a potem kalorie w bioderka, ale co tam... Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)