poniedziałek, 23 września 2013

Risotto z grzybami - Risotto with mushrooms









   Znów zostałam obdarowana, tym razem grzybami. Kiedy popatrzyłam na ryż od razu wiedziałam co zrobić.


Risotto z grzybami

Składniki:
  • opakowanie ryżu do risotto (500g)
  • grzyby prawdziwki około 500g
  • 2 liście laurowe i kolka ziaren ziela angielskiego1 łyżka masła
  • 3 cebule dymki
  • 150 ml białego wina
  • 100 g twardego sera (może być parmezan)
  • 1,5 litra wywaru warzywnego (może być woda)
  • pęczek natki z pietruszki
  • pieprz, sól
   
     Grzyby oczyść, opłucz, pokrój w kawałki, zalej 1/2 szklanki wody, dodaj 2 liście laurowe, kilka ziaren ziela angielskiego i 1/2 łyżeczki soli. Gotuj co jakiś czas mieszając aby się nie przypaliły. Kiedy woda odparuje dodaj pokrojoną dymkę i masło. Mieszaj aż wszystko się połączy.

    Na patelnię wlej oliwę, wsyp ryż, kiedy się zeszkli dodaj wino, wymieszaj i dolej wywar z jarzyn (1,5 cm ponad wysokość ryżu). Gotuj ryż do miękkości co jakiś czas mieszając i jeśli to potrzebne to dolewaj wywar z warzyw. Kiedy ryż jest prawie miękki dodaj grzyby, wymieszaj, dodaj stary ser, natkę pietruszki, dodaj pieprz i jeśli to potrzebne to sól do smaku.


Moja rada:

- Zdarzyło mi się, że nie miałam wywaru z warzyw, do ryżu dodawałam wtedy wodę i zioła: tymianek, rozmaryn, można dodać czosnek.
- Kiedy grzyby są już odparowane wyciągamy liście laurowe.















12 komentarzy:

  1. Bardzo pyszne i bardzo jesienne danie:)
    A zapach grzybow czuje az tutaj...mniammmm!;)
    Pozdrowionka:*

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda i pięknie podane, bardzo lubię grzyby...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  3. rany rany! cudowne, aromatycznie i tak przepięknie podane danie:D ach ach
    paluszki lizać:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam! I w sam raz dla wegetarianki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo dobre połączenie ryżu, grzybów i białego wina.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ślicznie to wygląda, mistrzostwo świata♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię! Musi być pyszne! Przepięknie udekorowałaś!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie podane.Pozdrawiam Christopher

    OdpowiedzUsuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda bardzo apetycznie - piękny prezent z grzybobrania. Z przepisu skorzystam, gdyż sama lubię zbierać ten dar lasów.

      Usuń
  10. Bardzo ładne i zapewne pyszne:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)