środa, 28 stycznia 2015

Pâté z chutneyem i filmem w tle



***



***

Lubię smakować nowe miejsca i potrawy, jednak nie przepadam za tzw. podrobami. Jedyne co z tego jem to wątróbka. Nie wykluczam, że gdybym była w jakimś egzotycznym miejscu to pewnie i robaczka bym spróbowała. Do tego jednak musi być klimat i klimatyczne miejsce. 

Muszę dodać, że wielokrotnie miałam propozycje testowania gotowych produktów typu zupy, sosy i inne przetworzone cudeńka jednak to nie moja bajka. Nie używam tego w kuchni w związki z czym nie jestem "wziętą" blogerką do tego typu akcji. Dostałam jednak paczkę całkiem fajnych sosów od portalu zBLOGowani (http://zblogowani.pl/) z propozycją użycia ich w potrawach. Muszę przyznać, że po przeczytaniu etykiet i składników nie znalazłam nic szczególnie niepokojącego. O niektórych składnikach będę pisać na bieżąco, w trakcie prezentacji przepisów. Na początek wykorzystałam najmniejszy słoik z chutneyem Sweet Mango. Właściwie to on zainspirował mnie do zrobienia pâté z wątróbki. Muszę przyznać, że robię je trochę inaczej niż w tradycyjnych francuskich przepisach, bowiem na koniec wkładam je na 10 min. do piekarnika. Mam wtedy pewność, że w lekkim jak piórko "pasztecie nie będzie nic niedogotowanego i krwistego (tego w takim daniu bym nie zniosła).
Pâté z wątróbki drobiowej to bardzo fajna przystawka - przegryzka na długi film, do brydża, lub na pogaduchy ze znajomymi i butelką wina. Chutney Sweet Mango jako dodatek świetnie się sprawdzi. Doskonale pasuje jeszcze żurawina, chrzan, kiszony ogórek, czy marynowana papryczka.
Chutney Sweet Mango ma ciekawy, wyrazisty, pikantno - słodkawy smak i można go użyć jako dodatku prosto ze słoika lub też dodać do sosów i innych dań.

***

Pâté to bardzo popularny we Francji „pasztet” z kurzych wątróbek, podawany najczęściej z karmelizowaną cebulą. Przygotowanie jest bardzo proste. Ja ten przepis trochę przyrządziłam po mojemu. Dodałam jabłko i 10 min. zapiekałam w piekarniku. Danie rewelacyjne na szwedzki stół ale także na wieczór we dwoje z czerwonym winem, filmem i przytulaniem.

***


Pâté z wątróbek kurzych

Składniki:
  • około 400 g wątróbek kurzych
  • 150 g masła
  • 1 czerwona cebula cukrowa
  • 2 ząbki czosnku
  •  około 60 ml brandy lub whisky
  • sól morska i  czarny pieprz
  • kilka gałązek szałwii
  • 1 małe jabłko
*dodatkowo około 50 g klarowanego masła na górę, kilka ziaren zielonego pieprzu i gałązka szałwii i oczywiście Chutney Sweet Mango


Jak zrobić pâté?

- dodaj na patelnię 2 łyżki masła i dodaj posiekaną drobno cebulę i czosnek
- smaż aż się lekko zeszklą, dodaj szałwię
- dodaj potarte obrane jabłko i duś 1-2 minuty
- dodaj wątróbkę i brandy, duś około 10 - 15 min.
- zmiksuj całość w blenderze
- dodaj sól i pieprz oraz resztę masła, wymieszaj
- włóż do wysmarowanych masłem kokilek do zapiekania i włóż do nagrzanego do 190 stopni piekarnika na 10 min., nakryj kokilki folią
- po wyjęciu z piekarnika dodaj na górę sklarowane masło, gałązki szałwii i kilka ziaren zielonego pieprzu
- po ostygnięciu włóż na kilka godzin do lodówki

Moja rada:
- aby wątróbki straciły gorycz warto je na noc włożyć do mleka




























Lubicie takie dania? A może lepszy film lub przytulanie :)






zBLOGowani.pl

12 komentarzy:

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)