poniedziałek, 12 października 2015

Zupa z cukinii - Zucchini Soup








Jedna z najprostszych i najpyszniejszych zup świata. Kilka zdrowych składników i zadowoli każdego. Wersja łagodna to propozycja dla dzieci zaś pikantna dla tych co lubią. Był taki moment w moim życiu, że do zup - kremów namiętnie dodawałam kawałek papryczki chili. Nie dość, że dobre to jeszcze podkręca metabolizm. Cud - miód!. Nie mogłam tego robić kiedy dzieci były małe a teraz mam wnuki i znów wracam do korzeni. Uwielbiam kiedy pałaszują moje zupy. Moja pikantność kończy się na pieprzu i jest ok :)

Od jakieś czasu namiętnie do zup kremów dodaję jabłka. Jest to rewelacyjny składnik, który nie tylko podnosi walory smakowe ale i zdrowotne. Zachęcam was do tego taniego i zdrowego dodatku, który u mnie króluje nie tylko w zupach.


Zupa z cukinii

Składniki:
  • 3 średniej wielkości cukinie
  • 1-2 jabłka
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • sok z jednej cytryny
  • kilka gałązek tymianku
  • potarta gałka muszkatowa
  • łyżka oliwy
  • sól i pieprz do smaku
  • szklanka wody
  • szklanka śmietanki 12% z kartonu
  • 3/4 szklanki potartego twardego sera Parmigiano Reggiano lub Lindenbergera 

Jak zrobić zupę?

- obierz i pokrój w kostkę jabłka
- posiekaj tymianek
- na patelnię dodaj oliwę, pokrojone jabłka i tymianek, duś pod przykryciem około 5 min.
- obierz cukinię i zetrzyj ją na grubych oczkach, dodaj do jabłek, wymieszaj
- dodaj wodę lub wywar warzywny, gotuj około 10 min.
- zmiksuj wszystkie składniki w blenderze
- przelej zupę krem do garnka, dodaj gałkę muszkatową, sok z cytryny, śmietanę i zagotuj
- dodaj potarty ser i wymieszaj aż do rozpuszczenia
- w wersji dla dorosłych dopraw solą i pieprzem


Moja rada:

- jeśli zupa jest w wersji dla dorosłych część wody możesz zastąpić białym winem
- odłóż kilka pasków cukinii do dekoracji












Albert w akcji






Wersja delikatna dla dzieci - zawsze warto dodać coś zielonego aby "oswajać" z przyprawami, ziołami i "zielonym", Grasz w zielone? Gram w zielone!




Pikantna wersja - dla tych co lubią











14 komentarzy:

  1. Już podchwytuję pomysł! Tak sobie myślę, że do cukinii to może i mój ulubiony biały pieprz by smakował...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo wiosennie. Uwielbiam kremy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupki kremowe uwielbiam wraz z moja rodzina. Czesto takie gotuje, dzis wlasnie byla z dyni , ktora uwazam i moja rodzina za najpyszniejsza, choc musz pryznac, ze z cukini jest rowniez przepyszna i ja tez uwielbiam ! Nie dodalwalam do niej nigdy jablek, wiec chetnie wyprobuje Twojego przepisu, Avo. Dziekuje za fajny pomysl i serdecznie Cie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ile czasu zajęło Ci zrobienie tej zupy?

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie zupy krem nie za bardzo cieszą się popularnością :-)) Ale ja mimo to od czasu do czasu taką właśnie serwuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe połączenie . Jesienią mam manie dodawania do wszystkiego imbiru który jest rozgrzewający i tak zrobię. Smacznego!

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja właśnie się zastanawiałam jak wykorzystać mój wczorajszy nabytek czyli nowozakupiony blender. :P

    OdpowiedzUsuń
  8. Zawsze oferujemy Państwu bardzo smaczne przepisy kulinarne ...

    OdpowiedzUsuń
  9. O, pomysł na pyszna zupkę...buziaki Ava...

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna zupka, ciekawe połączenie smaków :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zupy z cukinii nigdy nie próbowałam, a brzmi świetnie

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja poprosze pikantną wersję:) pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam zupkę z cukini. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)