piątek, 23 października 2015

Ciasteczka dla dzieci z mąką ryżową - Kids' cookies









- Babciu, masz coś słodkiego - zapytała Weronika
- Dla mnie też, dla mnie też - wtórowała prawie trzyletnia Zosia
- Mam słodkiego buziaka dla was i niespodziankę - odpowiedziałam
Buziaki wylądowały na policzku dziewczynek, a one z konsternacją czekały na dalszą część. Najbardziej przecież korci niespodzianka.
- Upieczemy ciasteczka?
To zdanie zawsze wywołuje euforię u dzieci. 
- Ciasteczka! Hura! - Ja zrobię króliczka, a ja pieska i cyferkę i balon i słoneczko.... i tu posypała się cała lawina pomysłów...



Uważam, że dzieci powinny jeść zdrowo i tylko kiedy to możliwe powinno się ciastka z konserwantami, sztucznymi dodatkami, zastępować domowymi wypiekami. Ciasteczka owsiane są rewelacyjne ale Weronice płatki owsiane w ciastkach przeszkadzają. Postanowiłam je więc zmielić w młynku do kawy. Wyszło idealnie. Nie obyło się jednak bez kolorowych lentilek, które akurat były w szafce kuchennej. Można je z powodzeniem zastąpić gorzką czekoladą. Dodatkową nowością była mąka ryżowa.




Ciasteczka z mąką ryżową

Składniki:
  • szklanka mąki ryżowej
  • 3/4 szklanki mąki pszennej (możesz zastąpić inną bezglutenową)
  • szklanka płatków owsianych
  • łyżka siemienia lnianego
  • 1 jajko 
  • 4 - 5 łyżek płynnego miodu
  • płaska łyżeczka sody oczyszczonej
  • 50 g masła
  • szczypta cynamonu
około 1/3 szklanki lentilek lub gorzkiej czekolady do ozdoby ciastek


Jak zrobić ciastka?

- płatki owsiane zmiel w młynku do kawy (u mnie dzieci nie za bardzo lubią je w całości w ciastkach)
- dodaj do miski wszystkie suche składniki, wymieszaj
- rozpuść masło i wymieszaj z miodem
- dodaj do suchych składników masło, miód i jajko, wymieszaj
- na blaszkę wyłożoną papierem pergaminowym kładź kulki ciasta i delikatnie spłaszczaj dłonią
- na ciastkach układaj lentilki
- włóż blaszkę do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 11-14 min.
























Jakie ciasteczka pieczecie dla dzieci?


11 komentarzy:

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)