wtorek, 8 września 2015

Japoński sernik - Japanese Cotton Cheesecake







Japoński sernik z 3 składników. Przepis, który obiegł prawie pół internetu. Zrobiłam go w końcu bo chciałam się przekonać jaki jest. Oczywiście trochę dodałam od siebie ale nie przy składnikach. Przy cieście tego się nie robi bo może wyjść wielka klapa. Zresztą sami zobaczcie film z youtube, a potem mój japoński sernik, delikatny jak bawełna. 









Japoński sernik (suflet) - forma o średnicy 15 cm (tak było w przepisie, moja forma miała średnicę 18 cm stąd jest trochę niższy)


Składniki:
  • 3 jajka
  • 120 g białej czekolady
  • 120 g delikatnego serka (homogenizowanego)

Jak zrobić sernik?

- oddziel żółtka od białek
- białka nakryj folią i włóż do schłodzenia do lodówki
- w kąpieli wodnej rozpuść czekoladę
- ubij białka na sztywną pianę
- dodaj do roztopionej czekolady serek i wymieszaj
- następnie dodawaj po jednym żółtku i mieszaj
- partiami dodawaj pianę z białek i delikatnie mieszaj
- zrób z pergaminu formę (ja miałam formę o średnicy 18 cm i tylko na dno dałam pergamin), o średnicy 15 cm, pergamin natłuść
- umieść formę z pergaminu w misce o takiej samej średnicy i wlej ciasto 
- następnie miskę z ciastem umieść w kąpieli wodnej z ciepłą wodą i włóż do piekarnika nagrzanego do 170 stopni na 15 min.
- zmniejsz temperaturę do 160 stopni i piecz kolejne 15 min.
- wyłącz piekarnik i pozostaw tam ciasto jeszcze 15 min.
- obkrój brzegi, wyjmij z formy i posyp cukrem pudrem


Moja rada:

- formę z pergaminu musisz przygotować wcześniej
- ja zrobiłam ciasto w formie do pieczenia z przesuwanym dnem (średnica 18 cm) dlatego jest trochę cieńsze
- sernik jest rzeczywiście delikatny i bardzo dobry
- według mnie potrzebna odrobina wanilii 



















Paulina to dla ciebie! Twoja Mama z pewnością zrobi dla ciebie jeszcze lepszy - jest bez mąki :)


20 komentarzy:

  1. U ciebie wygląda idealnie, ale ja się boję, że z moim talentem, to rozpadnie się na dwie części przy pierwszej piekarskiej próbie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląd apetyczny :). Przepis z Japonii? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaskakujący przepis, ale warty wysiłku dla takiej delikatności i smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. SERNIKKKKK!!!! Kocham kocham kocham :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To właśnie dla Ciebie, nawet twój link pod przepisem zostawiłam :)

      Usuń
    2. A teraz zauważyłam, pięknie dziękuję za tak personalny wpis :) Mama musi mi go zrobić, sama też jest na bezglutenowej więc będziemy się zajadać obie!

      Usuń
  5. O matko jaka pychota! A ja n ie jem słodyczy:( chociaż popatrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda przepysznie! :) oddam nerkę za sernik :D

    OdpowiedzUsuń
  7. este pastel yo lo he probado y es delicioso y fácil de hacer. Me encanta el tuyo . un saludo

    OdpowiedzUsuń
  8. Twój sernik wygląda cudownie i z pewnością jest przepyszny! Dużo się u Ciebie dowiaduję, nie wiedziałam,że jest taki sernik! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapisuję przepis! Na pewno zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo puszyście i smacznie!
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie kuś, bo nie jem słodkiego :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie wierzę tylko 3 składniki!:-) Wygląda wybornie i na pewno tak smakuje. Uwielbiam serniki pod każdą postacią:-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękne Orchidee, a sernika nie lubię :/

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja uwielbiam serniki!!! Baaardzo!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)