środa, 22 lipca 2015

Bułka pszenno-razowa - Wholemeal Bread










Jeśli  w lodówce macie trochę drożdży, które czekają na swoją kolej to zachęcam do zrobienia najzwyklejszej bułki. Jest prosta tylko wymaga czasu na wyrośnięcie, dlatego warto ją robić "przy okazji". Ja siedziałam właśnie nad zaległymi sprawami przy komputerze, a bułka prawie sama się zrobiła.


Bułka pszenno - razowa

Składniki:
  • szklanka mąki razowej
  • szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki wody
  • 1/2 szklanki mleka
  • 20 g drożdży (użyłam Babuni)
  • 1/3 łyżeczki soli himalajskiej
  • łyżeczka cukru
  • 2 łyżki oliwy

Jak zrobić ciasto?

- do wody dolej mleko, dodaj cukier i drożdże, wymieszaj
- wsyp do miski pozostałe suche składniki, wymieszaj
- dolewaj do mąki rozczyn drożdżowy i wyrabiaj ciasto (ja wyrabiam robotem - zawsze to szybciej)
-  w trakcie wyrabiania dodaj oliwę
- wyrabiaj aż ciasto będzie elastyczne i sprężyste (powinno odchodzić od miski)
- pozostaw ciasto do wyrośnięcia na 30-40 min.
- z wyrośniętego ciasta zrób podłużną bułkę
- ułóż bułkę na wysmarowanej i posypanej mąką blaszce i ponacinaj ostrym nożem wierzch bułki
- posmaruj żółtkiem rozmąconym z mlekiem
- pozostaw do wyrośnięcia na 30 min.
- włóż bułkę do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 20 - 25 min.
- kiedy bułka przestygnie jest gotowa do krojenia


















Pieczecie domowy chleb?


10 komentarzy:

  1. Wygląda tak apetycznie, że chyba spróbuję też zrobić...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wygląda a ja uwielbiam domowe pieczywo :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygląda, nigdy nie piekłąm pieczywa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyrosła! Podziwiam! Próbowałam z różnymi mąkami np. razową, orkiszową.itp.Skutki poniżej oczekiwań. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniała na pyszne śniadanka:)
    miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja już nie mogę pieczywa, a tak uwielbiam bułki i chlebek :(

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja się biorę za pieczenie chleba,przepis już mam:) Zobaczymy co wyjdzie,pozdrawiam;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Domowe pieczywo najlepsze...pozdrawiam Ava...miłego weekendu...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)