wtorek, 23 lutego 2016

Gorący kubek z jarmużu - Vegetarian Kale Soup








Muszę wam powiedzieć, że otulankę na kubek zrobiłam sama. Nauczyłam się w szkole podstawowej - bezcenne!



    Kiedy przygotowujesz chipsy z jarmużu zostanie ci mnóstwo twardszych części. Wystarczy dodać ulubione warzywa i bardzo wartościowa zupa gotowa. 

     Po zmiksowaniu zupa nie miała konsystencji kremu i zastanawiałam się czy ją troszkę nie zagęścić ale... No właśnie. Okazało, że ktoś był bardzo głodny i bardzo się śpieszył. Wlałam zupę do kubka i usłyszałam: O jaki pyszny gorący kubek! Uratowałaś mój głód i to tak pysznie.

    Tak powstał jarmużowy gorący kubek. Ja też sobie nalałam do kubka i usiadłam wygodnie w fotelu.

    Zapraszam na zdrowy gorący kubek.



Gorący kubek z jarmużu

Składniki:
  • około 2 szklanki liści jarmużu
  • 2 łodygi selera naciowego
  • 2 ziemniaki
  • 1 jabłko
  • ząbek czosnku
  • 1 cm imbiru
  • 1 cebula
  • 3 łyżeczki majeranku
  • łyżeczka mielonego kminku
  • sok z jednej cytryny
  • gałązka rozmarynu
  • łyżeczka sosu sojowego
  • sól himalajska do smaku
  • puszka mleka kokosowego





Części z jarmużu po lewej stronie są na jarmużowe chipsy a po stronie prawej na zupę






Jak zrobić zupę?

- wszystkie warzywa i jabłko pokrój/posiekaj, dodaj około 1,5 litra wody i gotuj do miękkości (około 15 - 20 min.)
- zmiksuj warzywa w blenderze
- dodaj cytrynę, majeranek, kminek, sok z cytryny i mleko kokosowe, wymieszaj, dopraw solą, sosem sojowym i zagotuj
- możesz podawać z naturalnym ryżem







Zupa jest delikatna i ma lekko kwaśny smak - dzieci ją uwielbiają i można w niej przemycić wiele nielubianych przez dzieci wartościowych składników









Z taką zupą można wprowadzić wiosenną dietę i mieć "mocne" wejście


Z prośbą o "KLIK" - liczę na wasze wsparcie:


Dziękuję :)

19 komentarzy:

  1. Brzmi fantastycznie, na pewno taki sobie zrobię!

    OdpowiedzUsuń
  2. Super zupa!
    Ubranko na kubek też ładne, aż miło :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny wpis, musze koniecznie wypróbować tego przepisu, może wstyd sie przyznać, ale nie jadłam jeszcze jarmużu (przymiarki były do niego były). Fajne "ubranko" :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takiego sposobu na jarmuż jeszcze nie widziałam, wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa krem i nic mi więcej nie potrzebne do szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. rekomendacja dziecięca warta wypróbowania

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha :) też sobie zrobię taki płaszczyk na kubek - świetny pomysł ;) Pozdrawiam Margot

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja robię sałatki z jarmużu ale zupy nie próbowałam.
    Świetny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam jarmuż! Najlepiej smakuje mi jednak na surowo ;) Ale zupę spróbuję koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis na smaczną, zdrowa zupkę na dziś Ava...
    P.S. Chyba mi się udało zagłosować przez Fb, od 2 dni miałam kłopoty...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  11. Przede wszystkim zdrowo i jak pięknie podane :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jarmużu jeszcze nie próbowałam. Ciekawy te przepis i zupa na pewno dobra. A ubranko na kubek super!

    OdpowiedzUsuń
  13. Jarmużu jeszcze nie próbowałam. Ciekawy te przepis i zupa na pewno dobra. A ubranko na kubek super!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)