środa, 27 lipca 2016

Pyszna tarta z warzywami - Vegetable Tart







To jest przepis na rewelacyjną tartę. Spód to same dobre składniki a z farszem można trochę pofantazjować. Muszę jeszcze dodać, że tarta jest doskonała na zimno. Jest więc świetnym daniem piknikowym i takim na szwedzki stół. 




Pyszna tarta z warzywami

Składniki na ciasto:
  • 130 g mąki
  • 130 g twarogu chudego
  • 3 łyżki zmielonych migdałów
  • 1 jajko
  • 50 g twardego masła
  • sól himalajska i pieprz do smaku


Jak zrobić ciasto?

- przesiej mąkę, posiekaj masło i zagnieć wszystkie składniki
- formę do tarty wysmaruj i wysyp bułką tartą
- wylep formę ciastem, ponakłuwaj widelcem i włóż przynajmniej na godzinę do lodówki










Składniki na farsz

- 250 ml śmietanki 12 lub 18 %
- 1 jajko 
- płaska łyżeczka kurkumy
- 1/2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego
- 2 łyżki twarogu chudego
- 1 cebulka dymka 
- 1 cm papryczki chili
- 3/4 szklanki wypłukanej białej fasoli z puszki
- 3 średnie różyczki kalafiora
- kilka liści bazylii
- 3-4 gałązki rozmarynu
- sól himalajska i pieprz do smaku
- kilka plasterków sera camembert na górę ( nie musi być)


Jak zrobić farsz?
- do śmietanki dodaj posiekany rozmaryn, jajko, sól i pieprz, wymieszaj
- kalafior podziel na bardzo małe różyczki 
posiekaj zioła i przyprawy,dodaj fasolę i wszystko wymieszaj z mokrymi składnikami









Jak zrobić tartę?

- ciasto wyjmij z lodówki i włóż do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 20 - 25 min.
- wyjmij ciasto z piekarnika, wyłóż na nie farsz i ewentualnie połóż na górze plasterki sera
- włóż do piekarnika i zapiekaj 25-30 min
- tartę możesz podawać na ciepło lub zimno










Poniżej najgrzeczniejsze dziecko świata - Basia i taki zwłykły strój dnia :) Wszyscy latem mają paski -  mam i ja  :)









Kocham tę piosenkę:


14 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie ta tarta. Z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wygląda mega smacznie i na pewno też tak smakuje ;)
    PorcelainDesire

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie ozdobiona jest Twoja tarta. Pewnie pysznie smakuje to ciasto z nutą migdałów i ten farsz... umm, mniam, mniam :) Serdeczności dla Ciebie AVO :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie szukałam jakiegoś pomysłu co by tu przyrządzić i zupełnie zapomniałam o tartach. Świetna propozycja.

    Bardzo lubię taki niebieski kolor. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak pysznie wygląda ta tarta :) poproszę kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  6. KOchana a u CIebie jak zawsze pyszności!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdy zaczęłam robić tarty, to nie mogą teraz przestać:) Są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja się zastanawiałam, co dziś na obiad zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglada.bardzo.smacznie,wspaniala.Basia.pozdrawiam.i,.gratuluje.BASI

    OdpowiedzUsuń
  10. Zawsze chciałam sama upiec tartę :) może tym razem?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zawsze bałam się tart - ale ten przepis wygląda na prosty. Chyba spróbuję - pozdrawiam Margot

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)