poniedziałek, 14 marca 2016

Tort na 116 - czyli szóste urodziny Weroniki







Weronika

 Ma sześć lat i 116 cm. Kiedy nam ta dziewczynka wyrosła?
 Minęło sześć lat jak płakałam ze szczęścia, że mam pierwszą wnusię. Weronika skończyła sześć lat 3 marca. Jest jak żywioł ale potrafi też być rezolutna i rozważna. Jest bardzo uczuciową dziewczynką, która potrafi rozpłakać się na bajce albo nawet przy kolacji. Ostatnio kiedy jej ukochany tatuś zrobił dla niej jajko w serduszku, a obok położył małą różyczkę, po małych policzkach spłynęły łezki, oczy ze szczęścia błyszczały, a buzia wyszeptała: Wzruszyłam się, ze szczęścia, wzruszyłam się... 

Czasem przyjdzie i wielkiej tajemnicy mi powie o jakimś koledze z przedszkola, opowie kilka sytuacji i spuentuje: - Babciu, bo wiesz, ja mu się podobam i dlatego czasem tak robi. Poza tym tak jak mi powiedziałaś, z chłopakami trzeba trzymać sztamę. 


Ostatnio była na urodzinach u swojej koleżanki z przedszkola. Impreza miała miejsce w "Fikolandii", wróciła więc zachwycona. Mimo wspomnianej "sztamy" z chłopakami potrafi też zareagować w obronie swoich koleżanek.
Rozemocjonowana opowiada mi o urodzinach i w pewnym momencie mówi: - Babciu, w innej salce byli też chłopcy, tacy o prawie głowę wyżsi od nas i wiesz co jeden powiedział mojej koleżance Arletce?
- Co się gapisz! - powiedział
 Wyobrażasz sobie, on powiedział do mojej koleżanki - Co się gapisz, i wiesz co ja mu powiedziałam? Człowieku, to jest kobieta, a ty nie jesteś dżentelmenem!

Taką właśnie mamy tę naszą Weronikę. Kochaną, wrażliwą ale z poczuciem własnej wartości. Kiedy jest u mnie ciągle się przebiera. Idą więc w ruch moje szale, chusty, paski, torebki, bluzki i tuniki...
Czasem nieźle potrafi namieszać w szafie...Wyobraźnia idzie w parze z charakterem - czasem trudnym - oraz z intelektem. Moja Kasia była bardzo podobna. ,,



Tort - laleczka


W tym roku życzeniem solenizantki był tort - laleczka. Nie mam specjalnej formy do pieczenia sukienki więc krążki wycinałam z płaskiego biszkoptu a na samą górę położyłam większą babeczkę. Tort był przełożony delikatną masą śmietankowo - serową z dodatkiem soku z pomarańczy. Do masy cukrowej użyłam kropli czerwonego barwnika w żelu. Laleczka została od pasa w dół zawinięta w folię spożywczą i włożona do tortu, natomiast góra sukienki to moja inspiracja z masy cukrowej.

Nie podaję dokładnego przepisu  bowiem w zakładce TORTY znajdziecie przepisy na masę cukrową, śmietankową i biszkopt.




















Pamiętajcie o mnie, dziękuję:

16 komentarzy:

  1. Moja Droga, Ty powinnaś iść do jakiegoś kulinarnego programu, marnuje się Twój talent. A Wnusia ma zapewne wrażliwość i charakter po Babci, mądra dziewczynka! Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny tort. Wszystkiego dobrego dla Weroniki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz wspaniałą wnusię, w dodatku urodzoną tego samego dnia, co ja. Ty zaś jesteś na pewno dla niej wzorem. Nie dość, ze mądra, elegancka, to jeszcze zdolna.
    Sto lat dla Weroniczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniały tort, idealny dla dziewczynki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny tort, wnusia z pewnością była zachwycona!

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny! Jak byłam mała sama o taki marzyłam:-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny tort dla małej księżniczki, wszystkiego NAJ! dla małej jubilatki...pozdrawiam...buziaki...

    OdpowiedzUsuń
  8. aż wróciłam do początku, żeby zobaczyć czy na pewno jestem u Ciebie na blogu. w zasadzie powinnam napisać per pani. babcią?? no masz..
    super babcia, super tort!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za miłe słowa. w flogosferze jesteśmy na "ty", ja tak przynajmniej wolę. Zresztą wiek to tylko metryka, buziaki ślę :)

      Usuń
  9. Rewelacja! W życiu takiego bym nie zrobiła, bo nie umiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tam, zrobiłabyś z pewnością, jesteś przecież kobietą! Serdeczności :)

      Usuń
  10. Wszystkiego dobrego dla tej uroczej, wrażliwej Panienki :)
    Tort wspaniały, gratuluję Babci takich umiejętności, moja wnusia własnie roczek skończyła (5 marca) i z pewnoscią kiedyś jej taki torcik zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Każda dziewczynka marzy o takim torcie :) SUPER pomysł. Happy Birthday - pozdrawiam Margot

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)