środa, 6 sierpnia 2014

Danie z bobu - Broad Bean Salad







   Prosta i zdrowa sałatka z bobu może być podawana na zimno i na ciepło. Można ją zabrać do pracy i będzie sycącym daniem na resztę dnia. Polecam :)
    O właściwościach bobu pisałam w poście: http://mystylemyeveryday.blogspot.com/2013/07/zupa-z-bobu.html Jest naprawdę pyszny i zdrowy, a jeśli jest bardzo młody to nie trzeba go nawet obierać. Gotuję go raczej krótko, bo wolę kiedy nie jest miękką rozgotowaną papką. To już jednak kwestia gustu.



Sałatka z bobu

Składniki:

  • 2 szklanki bobu
  • 1 pierś z kurczaka
  • 2 cebule dymki 
  • ząbek czosnku
  • garść szpinaku
  • 2 średnie pomidory
  • łyżka sosu sojowego
  • łyża oliwy
  • łyżka octu balsamicznego
  • 50 g sera typu  roquefort
  • mała łyżeczka miodu
  • sól i pieprz do smaku


Jak to zrobić?

- do osolonego wrzątku dodaj bób i gotuj 5-10 min., odcedź i kiedy lekko przestygnie obierz
- kurczaka pokrój w kawałki
- na patelni rozgrzej oliwę, dodaj posiekaną dymkę i czosnek, zeszklij
- dodaj sos sojowy, miód ocet balsamiczny i pokrojonego kurczaka
- smaż około 5-6 min.
- dodaj obrany bób, wymieszaj, dodaj pokrojonego pomidora i szpinak, wymieszaj
- na koniec dodaj pokruszony ser, dopraw solą i pieprzem


Moja rada:

- kiedy bób jest bardzo młody nie trzeba go obierać











Lubicie bób?



17 komentarzy:

  1. Lubię bób i to bardzo...
    Mogę go jeść w każdej potrawie ;-)))
    Taka sałataka też mi odpowiada i to bardzo ...

    OdpowiedzUsuń
  2. lekko, letnio i pysznie!:) biorę w ciemno:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale pomysłowa, bardzo mało znam przepisów z bobem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pięknie i smacznie... Bardzo mi sie spodobał ten przepis!
    miłego dnia kochana

    OdpowiedzUsuń
  5. Ach i znowu pyszności, mniam:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam bób ale tylko młody! :)
    Fajna sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie smakowite danko na dzisiaj i jak pięknie podane!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności, uwielbiam bób więc taka sałatka to idealny posiłek do pracy :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-and-fashionable.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. lubimy, ostatnio nawet bardziej niż kiedyś:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda apetycznie,pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne danie, zgapiam dużo Ava od Ciebie...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też lubię bób. Chętnie dodaję do sałatek. Bardzo mi przypadł do smaku skład Twojej sałatki. I jak pięknie wygląda....

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie próbowałam sałatki z bobem, brzmi ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo apetycznie, sałatki z bobem jeszcze nie robiłam, więc czas to nadrobić...

    OdpowiedzUsuń
  15. Bób też lubimy, ostatnio zrobiłam wg przepisu z ulubionych blogów - pastę. Pyszna!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)