czwartek, 7 sierpnia 2014

Ciasto ze śliwkami i olejem - Plum Cake & Oil









     Kolejny szybki przepis na ciasto ze śliwkami. W tym przepisie użyłam oleju rzepakowego zamiast masła. Ciasto może być z kruszonką, ale równie dobrze smakuje bez kruszonki. Zawsze to mniej kalorii:)



Ciasto ze śliwkami

Składniki:
  • 2 szklanki mąki
  • 1/3 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka kardamonu
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 300-400 g wydrylowanych śliwek
  • dodatkowo: 500 - 600 g wydrylowanych śliwek

Jak zrobić ciasto?

- utrzyj jaka z cukrem na puszystą masę
- wsyp do miski wszystkie suche składniki i przesiej przez sito
- dodawaj do ubitych jajek na przemian oliwę i suche składniki
- wymieszaj i wylej na tortownicę wysmarowaną i wysypaną bułką tartą
- poukładaj na górze ciasta połówki śliwek
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz około 40-45 min.
- jeśli chcesz bardziej na bogato to górę ciasta możesz posypać kruszonką, wtedy wyjmij ciasto z piekarnika po 15 min. posyp kruszonką i wstaw ponownie do piekarnika


Kruszonka

Składniki:
  • 150 g mąki
  • 100 g masła
  • 100 g cukru
  • łyżeczka mielonego cynamonu

Jak to zrobić?

- zagnieć wszystkie składniki tak aby powstała kruszonka
- kruszonką posyp ciasto


Moja rada:

- kiedy robię to ciasto śliwkowe z kruszonką, dodaję dopiero po 15 minutach pieczenia ciasta
- wyciągam gorące ciasto z piekarnika i szybko na górze rozsypuję kruszonkę
- wkładam ciasto do piekarnika na kolejne 30 min.
- do ciast dodatkowo można podać sos śliwkowy, robiłam śliwkową konfiturę i odrobinę wykorzystałam






















Z kruszonką czy bez - każda wersja kusi aromatem śliwek.




12 komentarzy:

  1. Z kruszonką zdecydowanie najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Karmisz mnie od samego rana takimi pysznościami. Co tam kalorie.:) Wybieram z kruszonką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, w końcu lato sprzyja gubieniu kalorii :)

      Usuń
  3. O , to coś dla mnie, pożyczam przepis :-)))
    Dziękuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. O, tak, tak, z kruszonką poproszę:)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie proste i szybkie ciasta uwielbiam! Twoje wygląda bardzo smacznie!!!
    pozdrawiam kochana

    OdpowiedzUsuń
  6. Byloby nam milo, gdybys zechcial go wpisac na Ptitchef.com, zeby mozna go bylo zaindeksowac.

    Ptitchef jest katalogiem, który pozycjonuje najlepsze kucharskie strony internetowe w sieci. Setki blogów juz sa na nim juz zapisane i korzystaja ze strony Ptitchef, zeby przedstawic swoje wlasne strony internetowe.

    Zeby zapisac sie na Ptitchef, wejdz na
    http://www.petitchef.pl/index.php?obj=myaccount_site&action=form

    lub na http://www.petitchef.pl i kliknij na « Dodaj swój blog-strone » w górnym pasku.

    Pozdrawiam

    Camelia
    Petitchef.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale narobiłaś mi ochoty! Łatwe i wygląda bardzo smakowicie - zrobię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Normalnie chyba muszę kupić jakiś prodiż bo w tym moim byle jakim gazowym piekarniku z przydziału (służbowe mieszkanie), to większość ciast prędzej mi się spala niż piecze :-/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie piekłam w gazowym, zawsze w elektrycznym.

      Usuń
  9. Oj, wygląda przepysznie!!! Chyba wypróbuję. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)