piątek, 6 stycznia 2017

Serowa gwiazda na Święto Trzech Króli - The yeast cake with cheese





Tajemnicza gwiazda prowadziła trzech Mędrców do Betlejem


Święto Trzech Króli jest najwcześniej ustanowionym świętem przez Kościół.Na Wschodzie obchodzone było już w III wieku. Kościół wschodni łączył święto Trzech Króli z Bożym Narodzeniem. Natomiast w Kościele rzymskim jest to święto niezależne od Bożego Narodzenia.
W Ewangelii św. Mateusza czytamy:
"Gdy zaś Jezus narodził się w Betlejem w Judei za panowania króla Heroda oto mędrcy ze Wschodu przybyli do Jerozolimy i pytali, gdzie jest narodzony nowonarodzony król żydowski. Ujrzeliśmy bowiem jego gwiazdę na Wschodzie i przybyliśmy oddać mu pokłon (…) Gwiazda, którą widzieli na Wschodzie szła przed nimi aż przyszła i zatrzymała się nad miejscem, gdzie było dziecię. Gdy ujrzeli gwiazdę, bardzo się uradowali (…) zobaczyli dziecię z matka jego Maryją, upadli na twarz i oddali mu pokłon i otworzywszy swe skarby, ofiarowali mu dary – złoto, kadzidło i mirrę”.


A u mnie na Święto Trzech Króli gwiazda. Wprawdzie nie betlejemska ale serowa. Zapraszam.


Serowa gwiazda

Składniki na ciasto drożdżowe:
  • ·         500 g mąki
  • ·         około 200 ml letniego mleka
  • ·         40 g drożdży
  • ·         ½ szklanki cukru
  • ·         3 jajka
  • ·         50 g roztopionego masła



Jak zrobić ciasto?

- do letniego mleka (nie może być gorące) dodaj łyżkę cukru, drożdże i łyżkę mąki , wymieszaj
- do jajek dodaj resztę cukru i ubij na pianę
- do ubitych jajek dodawaj na przemian rozczyn drożdżowy i mąkę, wyrabiaj aż ciasto będzie elastyczne
- na końcu dodaj roztopione masło i wyrabiaj aż wszystko się połączy
- odstaw ciasto w ciepłe miejsce na około 40 min. – powinno w tym czasie podwoić objętość




Masa serowa

Składniki:
  • ·         około 500 g sera twarogowego, do wypieków, drobno zmielonego (ja miałam robiony z mleka prosto od krowy)
  • ·         2 łyżki syropu daktylowego (możesz zastąpić miodem)
  • ·         2 łyżki ksylitolu


Jak zrobić masę serową?
- wszystkie składniki dobrze wymieszaj





Jak zrobić gwiazdę drożdżową?

- wyrośnięte ciasto podziel na 4 części
- każdą część rozwałkuj dość cienko i wykrawaj krążki (użyłam dna z tortownicy), posmaruj serem
- układaj krążki jeden na drugim na blaszce wyłożonej pergaminem
- na środku połóż coś okrągłego (może być mniejsza szklanka)
- podziel okrąg tak jak zegar: najpierw na 4 części a patem każdą ćwiartkę na 4 części
- weź 2 cząstki przekrojonego ciasta, przekręć ją „od siebie” 4 razy, końce podwiń, powstanie jedno ramię gwiazdy
- zrób tak samo z pozostałymi częściami
- posmaruj ciasto rozmąconym jajkiem i odłóż do wyrośnięcia na 30 min.
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 35-40 min.

- po wystygnięciu posyp ciasto delikatnie cukrem pudrem





Większość blogów zdominowana jest tematami dotyczącymi wyprzedaży. A ja w tym roku nie wchodzę do sklepów, przynajmniej na razie - cóż kobieta zmienną jest. Skusiłam się jednak na srebrne botki z Zary ale online. Kurier przywiózł pięknie zapakowana paczkę, a ja.. No cóż mimo śniegu nie mogłam się powstrzymać przed przymierzeniem. I tak srebrne botki wylądowały na śniegu. Oczywiście jednorazowo bowiem mam na nie inny pomysł. 
A z wyprzedażami ostrożnie. Warto sobie zadać standardowe pytania: Gdzie to założę? Do czego to pasuje? Czy naprawdę tego potrzebuję? I pytanie nieco humorystyczne (przynajmniej w stosunku do mnie): Czy w tym można wyglądać jak milion $? 












Jak tam wasze wyprzedaże?


Jeśli Ci się podoba, polub na FB:


28 komentarzy:

  1. Piękne zdjęcia na śniegu, super wyglądasz. Botki - wow!
    Same pyszności pokazujesz. Pozdrawiam Ava cieplutko...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale apetycznie wygląda, ja od Sylwestra nic nie piekłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawie skonstruowane ciasto - i gwiazda jak się patrzy. Ekstrawaganckie botki,ale karnawał trwa więc śmiało można choćby na tą okazję założyć. Pomyślności w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle u Ciebie wszystko smacznie, apetycznie i kusząco. Ta serowa gwiazda... umm. Zjadłabym :)
    Świetne zimowe zdjęcia. Buciki mnie urzekły. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo apetycznie wygląda :) z chęcią wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. MNIAM :) wygląda pysznie :) i zapewne jeszcze lepiej smakuje. Zbieram te Twoje przepisy w nadziei, że kiedyś mnie najdzie ;) :D . Botki srebrne - fantastyczne - baaaardzo mi się podobają. Pozdrawiam serdecznie - Margot :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Botki są prześliczne, sama bym zakupiła! A Ty i gwiazda pięknie wyglądacie- jak prawdziwe gwiazdy!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja odkąd ściągnęłam aplikację kcalmar, to zakochałam się w ciastach na spodach owsianych, jaglanych czy mące kokosowej. Coś pysznego Dziewczyny! Polecam Wam serdecznie! No i można jeść bez wyrzutów sumienia. Nie zmienia to faktu, że od święta, wracam właśnie do takich naszych, staropolskich przepisów. Idealny Autorko bloga! Widzę, że robisz wszystko, by było zdrowo i smacznie! Ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojj zjadłabym porządny kawałek tej gwiazdy :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie wyprzedaże nie ruszają. Chyba, ze te gdzie można kupić jakieś mniejsze i większe drobiazgi do kuchni ;)))
    Ciacho pysznie wygląda, chyba je upiekę :)
    Ściskam ciepło, Avo :*

    OdpowiedzUsuń
  11. wspaniale wygląda i z pewnością smakowała pysznie! ja robiłam na 3króli rogale serowe zwane szczodrakami, jesli używasz fb zapraszam do akcji https://www.facebook.com/events/246609932435951/permalink/247716408991970/
    Dziękuję za odwiedziny i miły komentarz, a jeśli masz ochotę wziąć w udział w losowaniu mojego haftu, zapraszam do zabawy;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne ciasto. Na pewno jest przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pięknie wygląda! Bardzo podoba mi sie to , że umieszczasz zdjęcia z etapów przygotowania ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Gwiazda serowa super, w ciastach drożdżowych specjalizuje się mój mąż. Podziwiam zdjęcia, botki cudne i niezła z Ciebie laska:-)
    Pozdrawiam serdecznie, jeśli masz ochotę to zapraszam też na Pani od biblioteki...bo Bibliomaniak jest raczej oficjalnie biblioteczny:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękną gwiazdę zrobiłaś, bardzo ładna prezentacja przepisu krok po kroku. Fotki na sniegu piękne.Pozdraiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo pomysłowa gwiazda :D
    Ładnie wyglądasz:)

    Obserwuje:)
    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za wspólne pieczenie i Twój przepis zamieszczam na swoim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny wypiek Wiesiu :-) Fajnie sie razem świętowało :-) Wklej prosze listę osób współpieczących Ciasta na Trzech Króli, takie mamy zasady :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszności! Przepis na pewno wykorzystam :)

    Zapraszam-Mój blog
    Odwdzięczam się za każdą obserwacje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dziękuję za odwiedziny na moim blogu:) Ciasto wygląda pysznie, częstuję się kawałeczkiem:)
    Będę zaglądać częściej. Pozdrawiam. Iza:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto wygląda bardzo apetycznie. Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Twoja gwiazda wygląda imponująco!
    Dziekuje za wspólne pieczenie ciasta! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  23. Super przepis, świetnie ta gwiazda wygląda. Z chęcią bym zjadła kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. Śliczna i bardzo smakowita gwiazda <3 A Ty Kochana wyglądasz jak milion dolarów :) Pozdrawiam ciepło :*

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)