środa, 19 października 2016

Dyniowy sernik i urodziny męża





Chciałam żeby był piękny, wykwintny i pociągajacy... Miał być tort (bo to przecież urodziny) a ostatecznie powstał sernik. Można rzec, że sernik to ciasto uniwersalne bo najczęściej smakuje każdemu. Ja jednak chciałam aby był wyjątkowy, dlatego najpierw powstało puree z pieczonej dyni (przepis znajdziesz TUTAJ), potem powstwały ozdoby z pianek (przepis znajdziesz TUTAJ) a na końcu powstał dyniowy sernik na urodziny mojego męża. 
Sernik jest delikatny, lekko korzenny i wyśmienity. Jak wam się podoba dekoracja?



Urodzinowy sernik z jesienną dekoracją

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu trzykrotnie mielonego
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki (poj. 250 ml) brązowego cukru
  • szklanka (250 ml) puree dyniowego
  • 50 g masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 kubek śmietanki 18% (330 ml)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika




Jak zrobić masę serową?

- oddziel białka od żółtek
- ubij białka na sztywną pianę
- do żółtek dodaj cukier i ubijaj aż masa będzie sztywna
- do masy jajecznej partiami dodawaj twaróg i delikatnie mieszaj
- do śmietanki dodaj mąkę ziemniaczaną, puree z dyni i przyprawy korzenne, delikatnie wymieszaj, dodaj do masy serowej
- do masy dodaj roztopione masło
- na końcu dodaj ubite białka i delikatnie wymieszaj
- masę wlej do tortownicy wyłożonej ciasteczkami
- ciasto włóż do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 30 min. następnie zmniejsz temperaturę do 160 stopni i piecz ciasto około 30 - 35 min.
- kiedy ciasto przestygnie, "obkrój" formę nożem i udekoruj
- ja posypałam górę cukrem pudrem i potartą gorzką czekoladą






Dodatkowo:
  • 1 paczka ciasteczek typu Speculos lub Digestive - ja tym razem kupowałam ciasteczka w sieci Aldi pod nazwą "oryginalne ciasteczka belgijskie, karmelowe"
  • 50 g masła
  • Ciasteczka podzielone są na 2 opakowania, jedno opakowanie pokrusz bardzo drobno i wymieszaj z roztopionym masłem (50 g roztopionego masła)
  • dno tortownicy wyłóż pergaminem, wysyp masę ciasteczkową wymieszaną z masłem i rozłóz ją na dnie tortownicy, dociśnij łyżką lub płaskim naczyniem
  • boki tortownicy wyłóż pozostałymi ciasteczkami a następnie delikatnie wlej do tortownicy masę serową















16 komentarzy:

  1. Pięknie ozdobiony!wyglada jak tort!

    OdpowiedzUsuń
  2. Avo, wspaniały, okazały jesienny sernik. Pięknie go udekorowałaś. W końcu to jubileuszowy sernik. X chęcią zjadłabym porcję do porannej kawy. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda mega artystycznie,i jak cudnie ozdobiony.Musi byc pyszny,az szkoda jeść,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam te kolory dyni, a sernik dyniowy, to dla mnie nowinka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękna dekoracja. Sernika z dyni nie jadłam, nawet nie słyszałam, że tak można. Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sernik wygląda przepięknie! Wszystkiego dobrego dla męża!
    pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudo, chętnie bym skosztowała, wygląda bardzo jesinnie i smakowicie. I najlepsze życzenia dla Męża :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda tak piękne że szkoda go jeść :) ale musi być też pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sernik wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdy nie robiłam takiego dyniowego sernika, przepis wart zapisania...serdecznie pozdrawiam Ava...

    OdpowiedzUsuń
  11. Genialne to ciasto! Arcydzieło!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne to ciasto! Arcydzieło!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)