środa, 19 października 2016

Dyniowy sernik i urodziny męża





Chciałam żeby był piękny, wykwintny i pociągajacy... Miał być tort (bo to przecież urodziny) a ostatecznie powstał sernik. Można rzec, że sernik to ciasto uniwersalne bo najczęściej smakuje każdemu. Ja jednak chciałam aby był wyjątkowy, dlatego najpierw powstało puree z pieczonej dyni (przepis znajdziesz TUTAJ), potem powstwały ozdoby z pianek (przepis znajdziesz TUTAJ) a na końcu powstał dyniowy sernik na urodziny mojego męża. 
Sernik jest delikatny, lekko korzenny i wyśmienity. Jak wam się podoba dekoracja?



Urodzinowy sernik z jesienną dekoracją

Składniki na masę serową:
  • 1 kg twarogu trzykrotnie mielonego
  • 4 jajka
  • 3/4 szklanki (poj. 250 ml) brązowego cukru
  • szklanka (250 ml) puree dyniowego
  • 50 g masła
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 1 kubek śmietanki 18% (330 ml)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżeczki przyprawy korzennej do piernika




Jak zrobić masę serową?

- oddziel białka od żółtek
- ubij białka na sztywną pianę
- do żółtek dodaj cukier i ubijaj aż masa będzie sztywna
- do masy jajecznej partiami dodawaj twaróg i delikatnie mieszaj
- do śmietanki dodaj mąkę ziemniaczaną, puree z dyni i przyprawy korzenne, delikatnie wymieszaj, dodaj do masy serowej
- do masy dodaj roztopione masło
- na końcu dodaj ubite białka i delikatnie wymieszaj
- masę wlej do tortownicy wyłożonej ciasteczkami
- ciasto włóż do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 30 min. następnie zmniejsz temperaturę do 160 stopni i piecz ciasto około 30 - 35 min.
- kiedy ciasto przestygnie, "obkrój" formę nożem i udekoruj
- ja posypałam górę cukrem pudrem i potartą gorzką czekoladą






Dodatkowo:
  • 1 paczka ciasteczek typu Speculos lub Digestive - ja tym razem kupowałam ciasteczka w sieci Aldi pod nazwą "oryginalne ciasteczka belgijskie, karmelowe"
  • 50 g masła
  • Ciasteczka podzielone są na 2 opakowania, jedno opakowanie pokrusz bardzo drobno i wymieszaj z roztopionym masłem (50 g roztopionego masła)
  • dno tortownicy wyłóż pergaminem, wysyp masę ciasteczkową wymieszaną z masłem i rozłóz ją na dnie tortownicy, dociśnij łyżką lub płaskim naczyniem
  • boki tortownicy wyłóż pozostałymi ciasteczkami a następnie delikatnie wlej do tortownicy masę serową















17 komentarzy:

  1. Pięknie ozdobiony!wyglada jak tort!

    OdpowiedzUsuń
  2. Avo, wspaniały, okazały jesienny sernik. Pięknie go udekorowałaś. W końcu to jubileuszowy sernik. X chęcią zjadłabym porcję do porannej kawy. Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam te kolory dyni, a sernik dyniowy, to dla mnie nowinka.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękna dekoracja. Sernika z dyni nie jadłam, nawet nie słyszałam, że tak można. Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sernik wygląda przepięknie! Wszystkiego dobrego dla męża!
    pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudo, chętnie bym skosztowała, wygląda bardzo jesinnie i smakowicie. I najlepsze życzenia dla Męża :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda tak piękne że szkoda go jeść :) ale musi być też pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze nigdy nie robiłam takiego dyniowego sernika, przepis wart zapisania...serdecznie pozdrawiam Ava...

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne to ciasto! Arcydzieło!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne to ciasto! Arcydzieło!!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda super!Pewnie i tak smakuje!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Pieczony razem z ciasteczkami (tymi niepokruszonymi)?

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)