niedziela, 23 lipca 2017

Wegańskie lody czekoladowe







Czekoladowe lody to esencja smaku. Chyba każdy je lubi. Latem pochłaniamy je w zwiększonych ilościach - bo jak tu nie jeść latem lodów?

Producenci nas nie rozpieszczają jeśli chodzi o skład. Sztuczne barwniki, jajka w proszku, polepszacze i ulepszacze i mnóstwo pustych kalorii.

Mam dla was przepis na pyszne i zdrowe lody, które zrobicie nawet bez maszynki do lodów. Do tego lody nie zawierają ani jajek ani cukru, za to  wszystko to co jest dobre i zdrowe.

Sekret tkwi w tym aby najpierw zamrozić banany. Najlepiej banany pokroić w plasterki, włożyć do woreczka i zamrozić, a potem to już robi się prawie samo.




Lody czekoladowe

Składniki:
  • 3 banany obrane ze skórki, pokrojone w plasterki i zamrożone
  • puszka mleka kokosowego (schłodzonego w lodówce)
  • 2 łyżki dobrego kakao
  • 1 - 2 łyżeczki syropu klonowego (można zastąpić miodem lub nie dodawać wcale)
* do ozdoby owoce sezonowe i wiórki czekolady


Jak zrobić lody?
- w malakserze z nożem lub w blenderze krótko zmiksuj zamrożone banany
- dodaj kakao i zebraną śmietankę kokosową 
- dodaj syrop klonowy i pulsacyjnie wszystko zmiksuj
- gotowe!

Moja rada:
- masa jest tak zmrożona, że można ją podawać od razu
- jeśli dodasz więcej mleka kokosowego (wodę kokosową) to masa będzie rzadsza i wtedy należy ją mrozić przynajmniej godzinę lub włożyć do maszynki do lodów











A to już lody wakacyjne. Naprawdę pyszne. Nie mogę się zebrać aby napisać parę słów o pięknych miejscach, które zwiedziłam. Jeszcze trochę i dam radę. A teraz jeszcze parę kartek z podróży.










8 komentarzy:

  1. Mam chęć je zrobić, choć od dawna nie jadam lodów. No, ale te są inne - zdrowe! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! CZekam Kochana na relację z wakacji :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam desery lodowe w każdej postaci :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Lody wyglądają bajkowo. Kiedyś odrzucało mnie od bananowych lodów. Kiedy sama je zrobiłam, przekonałam się do nich.
    Piękne zdjęcia z wyprawy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł z tymi lodami! Muszę kiedyś takich spróbować :).

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja już w zasadzie lodów nie kupuje tylko robione w domu 😀

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)