niedziela, 18 czerwca 2017

Pyszne ciasto z mąką żytnią i kukurydzianą






To ciasto wyszło przypadkowo. Chciałam upiec tradycyjną babkę z olejem, którą uwielbiają dzieci ale...
No właśnie. Pomyślałam, że poeksperymentuję z mąkami i oto jest! Delikatne, rozpływające się w ustach ciasto, które można podać z sezonowymi owocami lub kulką lodów.

Tak naprawdę nie wiedziałam czy to ciasto wyjdzie i nie zrobiłam zdjęć z całego procesu pieczenia. Są tylko zdjęcia pokazujące efekt końcowy.


Składniki:
  • 5 jajek
  • szklanka mąki kukurydzianej
  • szklanka mąki żytniej, żarnowej z pełnego przemiału
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego
  • 1/3 szklanki mleka
  • 2 łyżki kakao

Jak zrobić ciasto?

- ubij jajka z cukrem na puszystą pianę pod koniec dodaj cienkim strumyczkiem olej
- 3 rodzaje mąki i proszek do pieczenia przesiej i stopniowo dodawaj do jajek 
- dodaj mleko wymieszaj
- 1/3 ciasta odłóż do innej miseczki i wymieszaj z przesianym kakao
- do formy wyłożonej pergaminem (tylko dno), na środek wlej trochę ciasta białego, następnie na środek 2-3 łyżki ciasta wymieszanego z kakao i tak powtarzaj aż do wyczerpania się ciasta
- włóż ciasto do nagrzanego do 18- stopni piekarnika na 35-40 min. (do suchego patyczka)
- kiedy ciasto lekko przestygnie, wyjmij z formy, odwróć i zdejmij papier
- posyp ciasto delikatnie cukrem pudrem i podawaj z owocami lub kulka lodów








15 komentarzy:

  1. Skoro ciasto jest Twojego pomysłu, podziwiam tym bardziej :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda pysznie, na pewno wypróbuję ten przepis, bo nie zawiera mąki pszennej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. KOchana, rozpieszczasz kulinarnie! BUziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasta pieke, ale to samo zlo
    smakija i je sie ich za duzo

    OdpowiedzUsuń
  6. Takiego jeszcze nie jadłam i z chęcią poczęstowała bym się :) wykorzystam przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja myślałam, że żytnia mąka to tylko do chleba ! ciekawy a jednocześnie prosty przepis. Pozdrawiam ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowicie u Ciebie Ava...częstuje się...mniammm...serdecznie pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciasto wygląda obłędnie i na pewno tak musi smakować. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Najpyszniejsze ciasta jakie do tej pory udawało mi się zrobić to są z przepisów https://basiazsercem.pl/ gdzie przecież największą rolę odgrywa używa mąka. W końcu wiem jak smacznie można i w dość szybki sposób wykorzystać mąkę do zrobienia pysznych wypieków, które będą zachwycały wszystkich.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)