sobota, 27 kwietnia 2019

Babka z olejem - bez wagi i ważenia






Wystarczą jajka, trochę suchych składników, olej, a sezonowe owoce dopełnią całości. Pycha! Jeszcze muszę dodać, że przepis jest dla tych co nie posiadają wagi kuchennej lub nie lubią ważyć. Jednym słowem babka idealna.



Składniki:
  • 4 jajka (jak są bardzo małe to może być 5)
  • 1/2 szklanki cukru
  • 3/4 szklanki oleju (np. rzepakowego)
  • 1  szklanka mąki pszennej
  • 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • płaska łyżka kakao
  • możesz dodać skórkę z cytryny, łyżkę esencji waniliowej

Jak to zrobić?

- utrzyj jajka z cukrem na bardzo puszysta masę
- pod koniec ucierania małą strużką dolewaj olej
- przesiej suche składniki i delikatnie mieszając dodawaj do masy i wlej ciasto do wysmarowanej i wysypanej mąką formy
- zostaw 2-3 łyżki masy, dodaj do niej kakao, wymieszaj i dodaj na górę ciasta
- skórkę z cytryny i wanilię dodaj w trakcie ucierania (nie muszą być)
- wstaw ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na około 40 min.
- kiedy ciasto lekko przestygnie wyjmij z formy i udekoruj najlepiej owocami

















Poza tym wiosna zawitała na całego i ja się ciesze jak dziecko. Każdy kwiatek wprawia mnie w euforię i dodaje wigoru. Wprawdzie rolniczka ze mnie żadna ale sadzę co się da i mam z tego ogromną frajdę. Prawda, że piękne!





W kwietniu były jeszcze Święta Wielkanocne więc i musiał zawitać obowiązkowo mazurek. U mnie w tym roku był czekoladowy. Tradycyjnie musiała być również pascha i święcelnik. Acha jeszcze suchy tort wielkanocny, ten z tradycją :)




Wypoczywałam więc pomiędzy pracą, komputerem, kuchnią, ścierką, odkurzaczem, praniem, gotowaniem, sprzątaniem ......

a czasem popijałam wodę z imbirem i lodem :)



...a po świętach były urodziny bliźniaków. Upiekłam więc dwa torty na życzenie kochanych solenizantów. Pięć lat to poważna sprawa!








... z radością czekam na maj i nowe wyzwania a jest ich sporo! Buziaki dla zaglądających i komentujących. Życie jest pełne niespodzianek, ja zresztą też.



23 komentarze:

  1. Same pyszności u Ciebie. Spełnienia marzeń dla Bliźniaków ♡♡♡♡♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Baba tak pięknie udekorowana,że aż dech zapiera! Na święta tradycyjne wypieki- mazurek oraz pascha. Paschę swego czasu wykonywałam tradycyjnie, bez niej nie było świąt.Ale ostatnio trochę odpuściłam...Torty bliźniaków fantastyczne. Dużo pięknych zdjęć! Wyglądasz ślicznie AVO i te iskierki w oczach mówią wyraźnie,że jesteś szczęśliwa!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam babkę. Pięknie udało ci się ja udekorować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Avo, dawno do Ciebie nie zaglądałam. :)
    Babeczka wygląda smakowicie, torty -mistrzostwo!!!
    A Ty, moja droga wyglądasz przepięknie!!!
    Moc pozdrowień majowych.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ah cóż za piękna babka!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny przepis. Piękna babka :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią bym wypróbowała przepis, ale właśnie przeszłam na dietę :|

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wszystkie wypieki! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda baaardzo kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. takie pyszności mogłabym zajadać cały rok :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Tort w kształcie boiska do piłki jest fenomenalny. Zazdroszczę Ci talentu

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)