poniedziałek, 9 kwietnia 2018

Idealna baka piaskowa







Można ją nazwać idealną. Delikatna, piaskowa, pyszna. To ta z tych co je lubią wszyscy. Nadaje się na każdą okazję i nigdy nie zawiedzie. Idealny przepis na święta i piknik.



Składniki:

  • 5 jajek
  • 200 g cukru
  • 200 g masła
  • 150 g mąki pszennej
  • 150 g mąki ziemniaczanej
  • 1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • płaska łyżka kakao (nie musi być)
  • łyżka ekstraktu waniliowego



Jak zrobić babkę?


- oddziel żółtka od białek
- ubij białka na sztywną pianę
- do masła dodaj cukier i ucieraj na puszysta masę 
- pod koniec ucierania dodawaj po jednym żółtku (dalej ucieraj), dodaj wanilię
- przesiej mąki i proszek do pieczenia
- dodawaj do ucieranej masy przesiane mąki i delikatnie mieszaj
- dodawaj partiami pianę z białek, wymieszaj całość i wlej ciasto do keksowej formy, pozostaw około 3  łyżki ciasta, dodaj kakao i zygzakiem dodaj na górę ciasta
- włóż babkę do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 55-60 min.
- po wyjęciu możesz oprószyć cukrem pudrem lub polukrować










Dla mnie zima trwała stanowczo za długo. Zdjęcia pochodzą z marca, jeszcze przed świętami. Ugrzęzłam w klimatycznym marazmie i stosie obowiązków. Wzloty i upadki, tak jak szalała pogoda. Biegałam w deszczu i mrozie aby całkowicie nie zwariować. Kiedy choć trochę się ociepliło próbowałam w strojach przemycić cieplejsze i radośniejsze klimaty. 

U was też była "ciężka" zima?












11 komentarzy:

  1. W takich ciastach najważniejsze są proporcje, żeby babka wyszła idealnie puszysta i smaczna. Jak widać Tobie się to udało znakomicie. Nie mogę stwierdzić co prawda smaku, ale ufam Ci, bo jesteś w sztuce kulinarnej perfekcjonistką:)
    Avo, życzę Ci miłego i słonecznego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja uwielbiam babkę piaskową ale niestety dalej się nie dorobiłam nowego piekarnika :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Apetyczny, pyszny, chcący go zjeść. A mój ulubiony turysta, kobieta, która nawet ubrana nieformalnie, wypełnia fotografię ekstremalnego piękna i atrakcyjności.

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam babki piaskowe :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam cię bardzo serdecznie W ten chłodny kwietniowy dzień Uwielbiam takie proste szybkie w przygotowaniu ciasta zawsze kiedy widzę takie dwukolorowe przypomina mi się ciasto które pamiętam z dzieciństwa a mianowicie zebra takie ciacho piękna moja babcia Pozdrawiam cię serdecznie Życzę przyjemnego wieczoru i mnóstwo kulinarnych inspiracji


    💁 odnowionaja.blogspot.com

    Zapraszam Cię serdecznie na bloga swej Przyjaciółki Agnieszki , która chwyta piękne chwile w swój obiektyw , ale również pisze życiowe przesłania z serca dla drugiego człowieka .

    Pozdrawiam serdecznie Sylwia 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię taką babkę, szybko znika. hehe Widzę, że bardzo z Ciebie aktywna kobieta, cudnie. Piękna i budząca sympatię. :) Pozdrawiam radośnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

    Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie usuwam komentarzy więc zostawiam ten przykład spamu :(

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie najprostsze babki są najlepsze.
    Avo a Ty zawsze piękna w każdej sytuacji. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubie takie suche ciasta. Najgorsze w sumie co może być w cieście to rodzynki, może spróbuje w tym tygodniu upiec babkę z Twojego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Babka piaskowa zawsze smakuje dobrze.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)