niedziela, 17 września 2017

Ziemniaki w beszamelu






Dobre, nasze polskie ziemniaki. Wyczarować z nich można wszystko, nawet ciasto. Mam dla Was przepis na proste danie. Może być dodatkiem do sałaty, mięsa, ryb.... i czego jeszcze chcecie... Może też stanowić samodzielne danie.



Ziemniaki w beszamelu

Składniki:
  • 3-4 ziemniaki średniej wielkości
  • sos beszamelowy
  • łyżeczka tartego parmezanu
  • pieprz


Składniki na sos beszamelowy
  • płaska łyżka masła 
  • płaska łyżka mąki
  • 200 ml mleka
  • 50 ml słodkiej śmietany
  • szczypta gałki muszkatowej
  • łyżeczka sosu sojowego
  • sól i pieprz do smaku

Jak zrobić sos?

- w rondelku rozpuść masło  (nie przypal)
- odstaw z ognia, dodaj mąkę i energicznie wymieszaj
- dodaj mleko i śmietankę i mieszając zagotuj 
- dodaj pozostałe składniki wymieszaj


Jak zrobić danie?

- obrane ziemniaki pokrój w bardzo cienkie plasterki
- dodaj ciepły sos beszamelowy, wymieszaj
- możesz popieprzyć
- przełóż danie do formy do zapiekania i włóż do nagrzanego do 170 stopni na 25-30 min. (aż ziemniaki będą miękkie)
- po wyjęciu z piekarnika posyp parmezanem


Moja rada:
-  możesz podawać z sałatą a dla mięsożernych z mięsem np. smażonym lub gotowanym na parze
- jeśli sos jest za gęsty dodaj więcej mleka












Jedna z moich ulubionych aktywności.

8 komentarzy:

  1. Prosto i pysznie, kradnę! KOchana gratuluję wnusi, czytałam na FB :)

    OdpowiedzUsuń

  2. Robiłam podobne dodając jeszcze boczek :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za pomysł na dzisiejszy obiad :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam beszamel musze kiedyś wypróbować takie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? (f4f) Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobry pomysł na dodatek do obiadu :)
    Gratuluję wnuczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

    Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)