wtorek, 12 września 2017

Babeczki czekoladowe z bezą







Sama słodycz w tym przepisie. Ciasto czekoladowe, słodkie bezy i nieco gorzkiej czekolady. To takie imprezowe ciastka, na które warto się skusić.

Robiąc to ciasto można nieco pofantazjować. Ja czasem robię babeczki różnej wielkości albo mały torcik i małe babeczki.

Ten babeczkowy tort został zrobiony na urodziny mojej synowej. Zaspokoił gusta dzieci, które nie lubią żadnych kremów w ciastach. Dla nich były więc babeczki "masowo puste".



Składniki:
  • 110 g masła
  • 110 g cukru trzcinowego
  • 2 jajka duże
  • 150 g mąki pszennej 
  • płaska łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 łyżki kakao
  • 110 ml mleka

Jak zrobić babeczki?
- utrzyj masło razem cukrem na puszystą masę pod koniec dodawaj jajka
- przesiej wszystkie suche składniki i dodawaj do masy na przemian z mlekiem i delikatnie wymieszaj
- rozłóż papilotki i napełniaj je do 2/3 ciastem
- włóż babeczki do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15-20 min.
- kiedy lekko przestygną możesz włożyć do nowych papilotek i ozdobić lub przykryć bezą





Składniki na bezę:
  • 2 białka
  • 100 g cukru
  • szczypta mąki ziemniaczanej

Jak zrobić bezę?

- ubij na bardzo sztywno białka
- pod koniec ubijania dosypuj cukier i dalej ubijaj aż masa będzie błyszcząca
- na koniec dodaj szczyptę maki ziemniaczanej , wymieszaj
- przełóż masę do szprycy i na pergaminie wyciskaj małe bezy wielkości babeczek
- włóż bezy do piekarnika nagrzanego do 100 stopni na 10 min.
- zmniejsz temperaturę do 80 stopni i susz bez jeszcze około 30-40 min


Moja rada:

- bezy najlepiej "przyczepić" do babeczek roztopioną czekoladą gorzką
- resztę czekolady możesz wykorzystać aby udekorować bezy
- jeśli skusisz się na mały tort i babeczki to ilość bezy musisz podwoić i dodatkowo ubić śmietankę kremówkę o przełożenia tortu (200 ml)












....i piosenka dla mojej pięknej i mądrej synowej.

16 komentarzy:

  1. przywodzą na myśl Pavlovą, już lubie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

      Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565

      Usuń
  2. Bardzo lubię bezy i jeść i robić. Twoje babeczki z bezami to świetny pomysł i taki ciekawy deser zrobiłaś. Bardzo mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W domu to mają z tobą dobrze ;) zjadłabym :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie przepadam za bezami ale trzeba przyznać, że wyglądają smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Babeczkę porywam i znikam...na szczęście wirtualna nie tuczy...pozdrawiam serdecznie Ava...

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeżeli są tak dobre jak są piękne ich zdjęcia !? Bardzo apetyczne. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja mogę powiedzieć od siebie, że jeśli mówimy o babeczkach czekoladowych to jak najbardziej są one jednymi z najlepszych wypieków. Osobiście uwielbiam wykonywać babeczki czekoladowe z przepisu https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-babeczki-czekoladowe/ i jestem zdania, że jak najbardziej warto jest je wypiekać.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)