wtorek, 22 sierpnia 2017

STAR WARS - tort czekoladowy dla Wojtusia







Mam trzy latka i od września będę przedszkolakiem! - tak ostatnio woła nasz Wojtuś. Trzy latka skończył 2 sierpnia i miał swój wymarzony tort. W tym roku tort był z serii STAR WARS.  Wprawdzie Wojtuś filmu nie widział ale książeczki, kolorowanki i zabawki zrobiły swoje. Zafascynowały naszego malucha tak, że teraz nikt tak jak on nie potrafi śpiewać rytmicznie melodii z gwiezdnych wojen.

Rodzice Wojtusia naprawdę się starają aby każde urodziny ich dziecka były urodzinami dla dzieci i z dziećmi. Dorośli w nich uczestniczą oczywiście ale to dzieci są najważniejsze.
W tym roku były więc zabawy, balony bańki mydlane i piosenki. Jednak dmuchana zjeżdżalnia skradła serca małych bohaterów...

Wojtuś był gwiazdą w roli głównej i zachwycał się prawie każdą rzeczą. Jest to maluch o silnym charakterze i byle co go nie zadowoli. Ma swoje upodobania, smaki i żywioły, w których czuje się jak ryba w wodzie...I choć mały "wicher" z niego to często potrafi nad jedną rzeczą skupić się naprawdę długo aby osiągnąć zamierzony efekt. Dlatego czasem wołamy do niego: - Hej, inżynierze co tam tworzysz?

Patrzę na jego loki, brązowe oczka, uwodzicielski uśmiech i widzę "skórkę" zdjętą z mojego syna a jego ojca...





Tort STAR WAR


Składniki na ciasto czekoladowe:

  • 4 jajka
  • 100 g cukru
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 100 g masła
  • 2 łyżki mąki żytniej z pełnego przemiału



Jak zrobić ciasto?
- oddziel żółtka od białek
- białka ubij na sztywną pianę a pod koniec ubijania dodawaj partiami cukier i ubijaj tak długo aż piana będzie szklista
- w kąpieli wodnej rozpuść czekoladę i masło i do letniej (nie może być gorąca) masy dodaj po jednym żółtku i energicznie mieszaj
- do ubitej piany dodawaj partiami masę czekoladową o delikatnie mieszaj
- na koniec dodaj mąkę razową, wymieszaj i wlej ciasto do formy wyłożonej pergaminem
- włóż ciasto do nagrzanego do 170 stopni piekarnika na 25-30 min.
- kiedy ciasto przestygnie odwróć je i włóż do formy - to jest czekoladowy spód tortu





Składniki na biszkopt:

  • 5 jajek
  • 4 łyżki cukru
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki mąki razowej żytniej
  • 2 łyżki kakao
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia



Jak zrobić biszkopt?
- utrzyj jajka z cukrem na puszystą masę
- przesiej pozostałe suche składniki i partiami dodawaj do ubitej masy delikatnie mieszając
- wylej ciast do formy wyłożonej pergaminem (tylko spód) i włóż do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 15 - 20 min (do suchego patyczka)
- kiedy ciasto przestygnie przekrój je na 2 cienkie części








Składniki na masę czekoladową
- 500 ml śmietanki kremówki (30-36%)
- 150 ml skondensowanego mleka
- 4 łyżeczki żelatyny i około 100 ml wody
- 2 kopiaste łyżeczki ciemnego kakao




Jak zrobić masę?
- żelatynę zalej wodą i ciągle mieszając włóż garnuszek do kąpieli wodnej i mieszaj aż  żelatyna całkowicie się rozpuści (nie może się zagotować)
- do rozpuszczonej żelatyny dodaj kakao i wszystko wymieszaj na jednolitą masę lśniącą masę
- pozostaw garnuszek w kąpieli wodnej ale już nie podgrzewaj
- ubij śmietankę i kiedy zacznie gęstnieć dodaj mleko skondensowane a następnie cienkim strumieniem żelatynę
- podziel masę na dwie części
- na część czekoladową wyłóż masę, przykryj biszkoptem i na biszkopt wyłóż drugą część masy 
- przykryj tort drugim biszkoptem, dociśnij całość i włóż przynajmniej do lodówki
- kiedy masa stężeje obkrój formę nożem i wyjmij ciast, możesz je dowolnie udekorować

Ja miałam "zamówienie" od małego solenizanta na tort czekoladowy STAR WARS dlatego górę zrobiłam z masy cukrowej. Aby masa cukrowa "trzymała" się na bokach tortu czekoladowego należy go delikatnie "obsmarować" najzwyklejsza masą maślaną




Składniki na masę maślaną
  • 100 g dobrego masła
  • 2 płaskie łyżki cukru pudru
  • 1-2 łyżeczki esencji waniliowej
  • 1 łyżka kakao

Jak zrobić krem?
- utrzyj na puszystą masę masło z cukrem
- pod koniec dodaj kakao i esencję, dobrze wymieszaj
- posmaruj bardzo cienko górę i brzegi tortu 
- włóż tort do lodówki do schłodzenia

Teraz pora na masę cukrową aby przykryć całość. W zależności od tego jaką masz koncepcję do białej masy cukrowej dodaj barwnik spożywczy. przygotuj też foremki do wycinania gwiazdek lub  szablony do wycinania napisów


Składniki na masę cukrową:
  • 400 g cukru pudru
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 50 ml wody
  • glukozy

Jak zrobić masę cukrową?
- do wody doda żelatynę, mieszaj i podgrzewaj tak aż się rozpuści (uważaj aby nie zagotować)
- dodaj do żelatyny glukozę, wymieszaj
- przelej do miski i energicznie ugniatając dosypuj cukier puder
- dosypuj cukier puder i ugniataj aż masa stanie się elastyczna
- ja wszystko robię robotem
- stolnicę wyłóż folią spożywczą i rozwałkuj na niej dość cienko masę cukrową
- razem z folią przełóż na tort, dociśnij i  obkrój brzegi

Moja rada:
- do części masy możesz dodać barwnika spożywczego aby wykroić ozdoby
- masę cukrową najlepiej podsypywać mąką ziemniaczaną aby się nie kleiła 



























A to piosenka dla solenizanta!

9 komentarzy:

  1. Śliczny chłopczyk z Wojtusia, dużo zdróweczka i radości dla niego :) Śliczne dzieciaczki, a tort wygląda imponująco. Piosenki dotychczas nie znałam, zaraz ją dodam do ulubionych :) Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za wspaniałe ciasto, które przygotowałeś dla twojej wnuczki, wiesz, jak ją uszczęśliwiać! Tort jest bardzo oryginalny i wygląda bardzo smacznie, chciałbym spróbować. A ty, kochana Awa, wyglądasz naprawdę pięknie w swojej wspaniałej sukni polka dot, która jest naprawdę piękna. Chciałbym zobaczyć post na ten temat!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przy takich zdolnościach cukierniczych pewnie masz zamówienia od innych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Wszystkiego najlepszego dla Wojtusia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. taka babcia jak Ty to skarb!

    najlepszego dla przedszkolaka

    OdpowiedzUsuń
  6. Tort - mniammm...pięknie dzieciaczki, dumna babcie, śliczne zdjęcie z wnusiem...wszystkiego NAJ! dla Wojtusia...pozdrawiam Ava...

    OdpowiedzUsuń
  7. Znakomite udekorowanie tortu :) Artykuł Godny uwagi! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

    Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)