poniedziałek, 20 marca 2017

Zielona zupa z naci rzodkiewki i Food show w Katowicach







Czekam tak ja Wy na wiosnę więc zielono mi i to coraz bardziej. Są zwolennicy i przeciwnicy nowalijek. Ja jednak rzodkiewek za nowalijki nie uważam i jem je przez cały rok. Jestem wręcz od nich uzależniona. Jeśli kupuję rzodkiewki ze sprawdzonego źródła czyli bio lub ekologiczne to najczęściej wykorzystuję również ich zielona natkę. Jest świetnym dodatkiem do różnego rodzaju koktajli i smothie. Można ją także dodawać do sałatek i surówek  a nawet zrobić zupę.

Widzicie więc jak się pięknie u mnie zazieleniło. Zupa jest pyszna i nastraja wiosennie. Jest bardzo prosta w wykonaniu i dostarcza mnóstwa energii.




Liście rzodkiewki – właściwości ·         

  • działanie przeciwnowotworowe (silniejsze niż brokułu)·         
  • poprawiają trawienie i przemianę materii·         
  • działają odtruwająco i oczyszczająco·         
  • źródłem witaminy C (więcej niż w cytrynie)
  • zawierają żelazo i wapń (więcej niż w szpinaku)·         
  • wspomagają leczenie żółtaczki·         
  • regulują ciśnienie krwi. 

Liście rzodkiewki posiadają moc odtruwającą organizm z toksyn oraz substancji kancerogennych. Działają przeciwzapalnie, a ich działanie przeciwnowotworowe jest większe niż np. brokułu. Liście ponadto są bogate w witaminę C, fosfor, wapń i żelazo.Wykorzystywane są w medycynie Dalekiego Wschodu.



Wiośnie sprzyjają też imprezy a właśne jedna z nich odbyła się w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach.  Trzecia edycja festiwalu kulinarnego FOOD FEST! Tym razem w ramach Targów FOOD SHOW!

Około osiemdziesięciu wystawców w tym: otwierające sezon food truck'i, restauracje, bary, bistra, kawiarnie ze Śląska i nie tylko, producenci i dystrybutorzy zdrowych lokalnych produktów, strefa chill i strefa dla dzieci. 
Świetna impreza i super organizacja. Można było wysłuchać, degustować i zakupić niektóre produkty. Oprócz sushi w różnych smakach hitem były jaj ze strusia i przygotowane z nich potrawy. przemili prowadzący i pyszne jedzenie.
Były również warsztaty dla dzieci i mnóstwo frajdy przy przygotowywaniu dań. 

Każdy mógł znaleźć coś dla siebie bowiem oprócz oferty mięsnej była również kuchnia wegetariańska i wegańska



Zielona zupa z naci rzodkiewki


Składniki:
  • pęczek rzodkiewki bio
  • 3 cebule dymki w tym jedna z zieloną natką
  • 2 gałązki koperku
  • łyżka oliwy
  • płaska łyżka mąki
  • płaska łyżka masła, możesz zastąpić oliwą
  • 800 ml wywaru z warzyw
  • 1/2 szklanki śmietanki 12 - 18 %
  • sól i pieprz do smaku
  • łyżka sosu sojowego
  • * do dekoracji rzeżucha , 2-3 rzodkiewki pokrojone w paski, 2-3 łyżki śmietanki 30% delikatnie ubitej







Jak zrobić zupę?
- umyj rzodkiewkę i odetnij liście, odrzuć zwiędłe i pożółkłe
- liście grubo posiekaj a 2-3 rzodkiewki potnij w paski
- pokrój w plastry cebulę i delikatnie ja przesmaż na oliwie, dodaj bulion warzywny i zagotuj
- dodaj posiekaną nać rzodkiewki, koperku i posiekaną nać dymki, zagotuj, dopraw solą i sosem sojowym, zagotuj
- w suchym garnku roztop masło, odstaw z ognia dodaj mąkę i wymieszaj następnie dodaj śmietankę i wymieszaj (jeśli jest gęsta dodaj nieco wody)
- na garnek połóż sitko i przelej zupę przez sitko, wymieszaj dopraw solą i pieprzem oraz sokiem z cytryny, zagotuj
- delikatnie ubij śmietankę i dodaj przed podaniem razem z posiekaną rzodkiewką i rzeżuchą





























16 komentarzy:

  1. Nie miałam pojęcia że liście rzodkiewki są jadalne, wypróbuję ten przepis na pewno :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie zupy coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Smaczne receptura i wspaniały wygląd! Uwielbiam spodnie pomarańczowe, kolorystyki z szarego swetra i piękny sposób ubrać białą bluzkę masz.

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś pesto z liści rzodkiewek. Ostre było. Zupki jestem ciekawa, ale poczekam na swoją rzodkiewkę.

    OdpowiedzUsuń
  5. ja liście rzodkiwki używam do sałatek, kroję po prostu wszystko, najlepsze są te najmłodsze, zupy jeszcze nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zupa z liści rzodkiewki? :) Wow, nie wiedziałam,wygląda przepysznie :) Do tego pewnie jest zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kolor zupy zauroczył mnie. Myślę, że kiedyś spróbuję zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj na taką zupkę to mam ogromną ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki za genialny przepis ,uwielbiam rzodkiewki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takiej zupki jeszcze nie jadłam, ale zapisuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo ciekawe zdjęcia! Pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda niesamowicie apetycznie. Chętnie wypróbuję. :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Już samo zdjęcie zachęca do konsumpcji. Nie miałam pojęcia, że można jeść nać z rzodkiewki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)