środa, 10 stycznia 2018

Czekoladowo - korzenne ciasto i domek z piernika









Już prawie połowa stycznia a ja dzielę się z wami okruchami grudnia. Tak to jednak jest kiedy w okresie świątecznym i aż do Nowego Roku przewija się przez dom prawie 20 osób. Tak było na Wigilii i w Nowy Rok. Oczywiście uszczęśliwiona bo dzieci, wnuki i najbliżsi blisko ale o blogu musiałam zapomnieć. Coś za coś. Wybierając to co ważniejsze zdążyłam ze wszystkim. Były tradycyjne potrawy a jakże i oczywiście domek z piernika. W tym roku zrobiłam nieco mniejszą formę bowiem domki były trzy. 

Przepis, który wam przedstawiam to ciasto nie tylko na święta ale w całym okresie sylwestrowym sprawdzi się doskonale. Ciasto jest świetne i można go przekładać dowolną marmoladą lub masą

Nie można tego ciasta nazwać piernikiem ale może zastąpić piernik świąteczny, z jednym tylko ale… musisz do jakieś innej potrawy wigilijnej dodać miodu. Tak to bowiem jest w świątecznej tradycji, że miód powinien zagościć na wigilijnym stole. Będą przecież pierniczki albo makówki, a tam zawsze jest miód. Zatem problem rozwiązany.

To ciekawy przepis bowiem zwiera mnóstwo korzennych przypraw i czekoladę. Ważne jest również to, że nie wymaga dużo czasu, a to przecież bardzo ważne. Święta są dla bliskich a nie po to aby stać przy piecu i większość czasu spędzić w kuchni. Choć  kuchnia świąteczna jest zupełnie inna. Nawet jeśli się człowiek napracuje to ma ogromną satysfakcję i radość. Nie gotujemy przecież dla siebie tylko dla tych, którzy są dla nas ważni, których kochamy i po to aby świąteczną aurę ogrzać nie tylko słowami ale i zapachem…

Jeśli w kuchni stawiasz pierwsze kroki to przepis idealny. Z pewnością wyjdzie i będzie pyszny, nawet jeśli go nie ozdobisz a na górze położysz tylko gałązkę malutkiej jodły lub świerku.

Zatem do dzieła! Ciasto korzenno czekoladowe niechaj zagości na świątecznym lub sylwestrowym stole.



Ciasto korzenno-czekoladowe

Składniki:

  • 4 jajka
  • 200 g brązowego cukru
  • 300 g gorzkiej czekolady
  • 200 g masła
  • 150 g mąki
  • 3 łyżki przyprawy korzennej do piernika
  • łyżka cynamonu
  • łyżeczka gałki muszkatowej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g kandyzowanych wiśni



Jak zrobić ciasto?

- rozpuść w kąpieli wodnej czekoladę i masło
- ubij jajka z cukrem na puszystą masę i delikatnie mieszając dodaj czekoladę z masłem
- połącz w misce wszystkie suche składniki i delikatnie mieszając dodawaj do ciasta
- wlej masę do wysmarowanej i wysypanej mąką formy 
- na górze ułóż kandyzowane wiśnie
- włóż ciasto do nagrzanego do 180 stopni piekarnika na 30 - 35 min.
- kiedy ciasto przestygnie, obkrój brzegi i odwróć na drugą stronę
- możesz delikatnie posypać cukrem pudrem i ozdobić świątecznie lub udekorować polewą czekoladową

Ja tym razem ciasto przekroiłam i posmarowałam marmoladą różaną, a górę ozdobiłam polewą czekoladową Jest to więc czekoladowy power, taki do małej czarnej.


Błyszcząca polewa czekoladowa

Składniki:
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady
  • 100 g masła
  • łyżka śmietanki 30%
  • 2 łyżki cukru pudru
  • płaska łyżeczka  żelatyny + trochę wody



Jak to zrobić?
- do żelatyny dodaj wodę, wymieszaj i zostaw aby napęczniała
- pozostałe składniki rozpuść w kąpieli wodnej
- odstaw, dodaj żelatynę i mieszaj tak długo Az wszystko się połączy
- cienka strużką wylewaj na środek cista, które najlepiej aby było położone na kratce


Jak ozdobiłam ciasto?
W papierze wycięłam gwiazdę i gwiazdki. Położyłam na prawie zastygłej czekoladzie i posypałam przez sitko cukrem pudrem




















Pozdrawiam Was wraz z Nowym Rokiem i jeśli Wam się podoba to możecie polubić na FB:


11 komentarzy:

  1. Patrzę i patrzę na domki i nie mogę wyjść z podziwu. Cudowne. O ile ciasto korzenno-czekoladowe jest w zasięgu moich możliwości to na domki tylko popatrzę. Serdecznie pozdrawiam w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

      Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565


      Usuń
  2. Zdolniacha z Ciebie niesamowita! Domki są przecudne! Wręcz arcydzieła!

    OdpowiedzUsuń
  3. Też robiłam domek z piernika ale miałam gotowe ściany i dach z racji zepsutego piekarnika :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Obiecywałam sobie, że upiekę takie domki ale ostatecznie zabrakło mi czasu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie smaczne propozycje! Są smaczne i pięknie estetyczne. A ty, zawsze taki śliczny i słodki na zdjęciach!

    OdpowiedzUsuń
  6. Domki jak z bajki, ciasto pychotka, aż ślinka cieknie...pozdrawiam w Nowym Roku...

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny wpis sam zacząłem z dziewczyną w tym roku, przygodę z fitnessem i odchudzaniem na pewno będziemy polecać Twojego bloga wśród znajomych :) nie możemy się doczekać, aż wstawisz coś nowego :D
    Ja bardziej w Calisthenics poszedłem a moja dziewczyna sam fitness :) trzymaj się cieplutko.

    Osobiście mogę też polecić Diet map w celu połączenia efektów Twoich programów ćwiczeniowych jak i porównania diety https://goo.gl/z5eNrM = Diet map a także kartę Mylife https://goo.gl/14LKrD
    która pozwala na dostęp do lekarzy a także siłowni i punktów fitness w całej Polsce bez zbędnego chodzenia i załatwiania formalności


    Pozdrawiam i na 100% będziemy wracać do lektury na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowne desery, przepiękne domki z piernika!!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. W JAKI SPOSÓB ZOSTAŁEM ZWYCIĘZCIEM PO TAKIM POWAŻNYM NIEPOWODZENIU PRÓBY POŻYCZKI.

    Czuję się tak błogosławiony i spełniony. Nie chciałam ubiegać się o pożyczkę, o której słyszałem, ponieważ wszystko wydaje mi się zbyt piękne, aby mogło być prawdziwe, ale byłem przekonany i zszokowany, gdy mój przyjaciel w moim miejscu pracy otrzymał pożyczkę od Progresive Loan INC. I obaj to potwierdziliśmy i ja również zgłosiłem się, dziś jestem dumnym właścicielem mojej firmy i zarabiam na pieniądze dla mojej rodziny i szczęśliwej mamy. Cóż, jestem Annie Joe po imieniu z Pauls Valley w Oklahomie. Jako samotna mama z trojgiem dzieci trudno było znaleźć pracę, która mogłaby zająć się mną i moimi dziećmi, a ja miałem tak dużo rachunków do zapłacenia, a żeby było najgorzej, miałem zły kredyt, więc nie mogłem uzyskać pożyczki od żadnego Bank. Miałem ideał, aby założyć firmę jako fryzjer, ale nie miałem kapitału na rozpoczęcie, wypróbowałem wszystkie rodzaje banków, ale nie wyszło, dopóki nie zostałem skierowany przez mojego współpracownika do godsent godsent kredytodawcy reklamy, aby dać pożyczkę w 2 % oprocentowanie. Wysłałem do nich wiadomość e-mail z oficjalnym adresem e-mail (progresiveloan@yahoo.com) i natychmiast otrzymałem odpowiedź, a moja pożyczka została zatwierdzona, a ja zostałem skierowany na stronę banku, gdzie wypłaciłem moją pożyczkę bezpośrednio na moje konto. Krótko mówiąc, jestem dumna ze swojej firmy zajmującej się stylizacją włosów i obiecuję światu dowieść, jak zmieniło się moje życie. Jeśli potrzebujesz jakiejkolwiek pożyczki, radzę skontaktować się z Progresive Loan INC i uzyskać wsparcie finansowe E-mail: progresiveloan@yahoo.com OR Call / Text +1 (603) 786-7565


    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i odwiedziny. Możesz również zapraszać mnie na swojego bloga (nie uważam, że jest to coś niestosownego). :)
Zapraszam Cię również do witryny obserwatorów. To jest w końcu blog więc bloguj lecz się nie blokuj :)